بچه‌ها صفر تا ۱۰۰ کارهای این کانون را انجام می‌دهند

کانون فرهنگی هنری «اهل بیت(ع)» با رویکرد تربیت‌محور و سپردن امور مختلف کانون به نوجوانان، نه تنها آنها را جذب مسجد کرده بلکه فرصت کادرسازی همراه با معنویت و خودسازی و حفظ قرآن را نیز برای آنها فراهم کرده است.

میلاد حمزه‌ای در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های کانون فرهنگی هنری «اهل بیت علیهم السلام» در جوار مسجد حاج ابراهیم رشیدی، بیان کرد: کانونی تربیت‌محور بوده و اساس کلاس‌هایش برای بچه‌های کم‌سن و علاقه‌مندی این گروه سنی است. برگزاری کلاس‌های آموزشی اعم از قرآنی، چرتکه، درسی و تربیتی برای خانم‌ها و آقایان، سرود، تئاتر از جمله برنامه‌های کانون برای جذب حداکثری بچه‌ها به مسجد است.

وی با اشاره به تأثیرپذیری بچه‌ها از خانواده‌ها افزود: با توجه به فضای مجازی و فرهنگی که در کشور وجود دارد سعی کردیم برای خانواده‌ها هم کلاس بگذاریم تا با تأثیرپذیری از محتوای کلاس‌ها، بتوانند فرزندان را نیز به خوبی تربیت کنند.

وی در این باره ادامه داد: همچنین، جداگانه برای مادران کلاس تربیت فرزند و برای بانوان و آقایان مجرد کلاس آموزش ازدواج و نحوه انتخاب صحیح برگزار کردیم.

مدیر کانون اهل بیت علیهم‌السلام افزود: کلاس‌های ما در طول سال برقرار هستند اما طبیعتا با توجه به آزاد بودن وقت بچه‌ها در تابستان، کلاس‌ها با تنوع و شرکت‌کننده‌های بیشتری اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: ما در زمان امتحانات بچه‌ها، کلاس‌های درسی داریم کلاس چرتکه، روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن و حفظ، همچنان در طول سال و تابستان مشترک برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: گروه سرود «اسراء» ویژه دختران و پسران سنین پایین از سوی کانون فعال است و در مسابقات استانی رتبه سوم و مسابقات کشوری رتبه چهارم را حائز شده است. این گروه سرود برای ارگان‌ها نیز در مناسبات مختلف برنامه اجرا می‌کند که آخرین بار شب عید فطر در شبکه سیما اجرا کرد. گروه سرود ۳۰ تا ۳۵ تفر عضو دارد.

بچه‌ها صفر تا ۱۰۰ کارهای این کانون را انجام می‌دهد

بچه‌ها صفر تا ۱۰۰ کارهای این کانون را انجام می‌دهد

وی ادامه داد: ما از هیچ جا حتی کانون‌های مساجد بودجه‌ای تاکنون نگرفته‌ایم و با کمک‌های مردمی فعالیت‌های خود را پیش برده‌ایم. این گروه سرود نیز آهنگ ندارد و ما خواستیم پلی بک یا زنده خوانی بچه‌ها باشد و مربی هم سعی کردیم تخصصی بیاوریم مثلاً اگر بحث حرکتی باشد مربی تئاتر و اگر زنده خوانی باشد مداح بیاوریم و مربی که با آواها کار کند.

بچه‌ها صفر تا ۱۰۰ کارهای این کانون را انجام می‌دهد


حمزه‌ای تصریح کرد: بچه‌های گروه سرود در کلاس روخوانی و روانخوانی به خاطر بحث آواها و تفسیر اجبار کردیم که شرکت کنند. کلاس چرتکه در طول سال ۵، ۶ نفر و در تابستان ۱۰، ۱۵ نفر شرکت‌کننده دارد. کلاس‌های تربیت محور و آموزش محور با مبانی پیش از ازدواج، بعد از ازدواج، و تربیت فرزند نیز شرکت‌کننده دارد و بیشتر مادران حضور دارند.

وی افزود: جشن‌ها و مراسمات مختلف همه را با حضور بچه‌های محل و دعوت از آنان برگزار می‌کنیم و با استقبال خوبی همراه بوده است.

بچه‌ها صفر تا ۱۰۰ کارهای این کانون را انجام می‌دهد

مسئول کانون اهل بیت علیهم السلام در خصوص نقش اعضای کانون در مسجد، ابراز کرد: ما در ماه مبارک رمضان ۳۰ شب سفره افطار داشتیم و تمام این ۳۰ شب بچه‌های مسجد ما را همراهی کردند. همچنین گروه مسئولان نوجوانان کانون را فعال کرده و کل مسئولیت‌ها را به نوجوانان کانون سپرده‌ایم مثلاً یک نفر مسئول کتابخانه، یک نفر مسئول هماهنگی با مربیان برای تشکیل کلاس‌ها، یک نفر مسئول کلاس‌های قرآنی و ... و با این کار توانسته‌ایم بچه‌ها را جذب مسجد کنیم و در مسجد نگاه‌شان داریم.

بچه‌ها صفر تا ۱۰۰ کارهای این کانون را انجام می‌دهد


وی درخصوص راه‌اندازی پایگاه قرآن در مسجد، اضافه کرد: در این راستا کلاس حفظ قرآن ویژه نونهالان را را برگزار می کنیم که شرکت کنندگان در آن حدود سه جزء را حفظ کرده اند؛ کم سن‌ترین عضو کلاس کودک چهارساله است که ۲۳ سوره را حفظ کرده است.

بچه‌ها صفر تا ۱۰۰ کارهای این کانون را انجام می‌دهد
 

حمزه‌ای خاطرنشان کرد: بیشتر سرمایه‌گذاری ما بر بچه‌های کم سن با حفظ قرآن و مسئولیت دهی به بچه‌ها در کانون است که خوشبختانه موثر واقع شده و بچه ها را جذب مسجد کرده است.

کد خبر 1760207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha