لیگ مسابقات قرآنی مساجد با عنوان «میهمانی آیه‌ها» برگزار می‌شود

مولوی، با تشریح فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در توسعه طرح مسجد پایگاه قرآن، گفت: لیگ مسابقات قرآنی مساجد با عنوان «میهمانی آیه‌ها» با محوریت کانون‌های رابط در سطح کشور برگزار می‌شود.

«احسان مولوی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به مطالبات رهبرمعظم انقلاب در خصوص برگزاری جلسات تلاوت مجلسی قرآن کریم در مساجد و همچنین رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای ترویج معارف قرآن کریم، اظهار کرد: بچه‌های مسجد به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری با اجرای طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» حضور پرشکوهی را در عرصه فعالیت های قرآنی رقم زدند و موفق به برگزاری بیش از ۳۰ هزار جلسه قرآنی در قریب به ۴ هزار مسجد شدند.

مدیر فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مساجد کشور ادامه داد: در سال جاری طرح «مسجد پایگاه قرآن»، یکی از برنامه های پیش بینی شده در راستای گسترش فعالیت های قرآنی در مساجد است که با قوت ادامه خواهد یافت، ضمن اینکه همایش ملی «تکریم از خادمان طرح ملی مسجد پایگاه قرآن» نیز با حضور قاریان، مفسران و خادمان مساجد مجری طرح برگزار می شود.

انعکاس مستمر جلسات سنتی قرآن کریم از شبکه قرآن سیما

مولوی افزود: یکی از مهمترین راهکارهایی که در گسترش کمّی و ارتقای کیفی تبدیل مساجد به پایگاه قرآن موثر است تولید محتوای رسانه‌ای و جریان سازی  این طرح در سطح جامعه است؛ با این نگاه سال گذشته بیش از ۱۰۰ مستند جهت پخش ازشبکه های ملی و استانی سیما و همچین فضای مجازی با رعایت استانداردهای رسانه ها تولید شد؛ در سال جاری نیز جریان سازی رسانه ای در دستور کار ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور قرار دارد و طبق برنامه ریزی های انجام شده و هم افزایی با شبکه قرآن و معارف سیما، هر هفته یکی از جلسات طرح مسجد پایگاه قرآن کریم با همکاری شبکه های مختلف ضبط و از رسانه ملی پخش می شود؛ در این راستا اکنون در  مرحله سطح بندی پایگاه‌های شناسایی شده مجری طرح در کشور هستیم.

پنجمین رویداد فرهنگ و هنر بچه های مسجد

وی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات در مردمی سازی فرهنگ، انگیزه‌بخشی و تنظیم‌گری است، تصریح کرد: رویداد فرهنگ و هنر بچه های مسجد با رصد فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد در سطح کشور با تجربه ۴ دوره خود در سال جاری با رویکرد بازتعریف شاخص ها، فعالیت ها، تکمیل فرآیندهای ثبت گزارش ها و آثار و همچنین تخصصی تر شدن ارزیابی ها و داوری ها به کار خود ادامه خواهد داد، ضمن اینکه در این دوره تلاش بر این است که ارائه خدمات به کانون های مساجد گسترش یابد.

برگزاری لیگ مسابقات قرآنی بین مساجد با عنوان «میهمانی آیه‌ها»

مولوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از راهکارهای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی را ارتباط مساجد با یکدیگر و برگزاری مسابقات بین مساجد یک محل می دانند، افزود: در این راستا «لیگ مسابقات قرآنی مساجد» با عنوان «میهمانی آیه‌ها» با محوریت کانون های رابط در سطح کشور برگزار می شود. در این لیگ کانون های رابط با هم‌افزایی سایر کانون های زیرمجموعه، برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای مسابقات را در مساجد زیرمجموعه خود بر عهده دارند. به منظور انگیزه بخشی به شرکت کنندگان در این مسابقات نفرات برتر به مرحله استانی مدهامتان معرفی خواهند شد.

مسابقات قرآنی مدهامتان، در پله هفدهم 

مدیر فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مساجد کشور در ادامه به مسابقات قرآنی مدهامتان اشاره کرد و گفت: مدهامتان به معنای «دو باغ خرّم و سبز» است؛ این نام، عنوان بزرگترین رویداد رقابت قرآنی مسجد در سطح کشور است که تاکنون شانزده دوره آن برگزار شده و سال گذشته این مسابقات با حضور نزدیک به ۱۸ هزار نفر از اعضای کانون‌ها در ۹ رشته در مرحله استانی برگزار و نفرات برگزیده این مسابقات اسفند ماه سال گذشته در سنندج  به رقابت پرداختند.

وی افزود: امسال نیز هفدهمین دوره این مسابقات با بازنگری در رشته های مسابقات و همچین پیوند آن با لیگ قرآنی «میهمانی آیه ها» برگزار می شود.

تجدیدعهد با شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد

مولوی ادامه داد: یکی از ظرفیت های بالقوه کانون های مساجد که طی این سال ها به نوعی مغفول مانده است، شهدای عضو کانون های فرهنگی هنری در مساجد است؛ در این راستا و طی فراخوان اولیه ای که سال گذشته در سطح کانون های مساجد سراسر کشور اعلام شد، بیش از ۶۰ شهید عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد شناسایی شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری ضمن رصد بیشتر جهت تکمیل این شناسایی، برنامه ریزی با هدف تولید آثار فرهنگی و هنری پیرامون شخصیت این شهدای بزرگوار در قالب «اولین عهدواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد» در دستور کار قرار گرفته و در اختتامیه این عهدواره ضمن تکریم خانواده این شهدای گرانقدر، از نفرات برتر عهدواره بر اساس داوری و ارزیابی آثار، در بخش های مختلف تقدیر به عمل می آید.

کد خبر 1761535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha