آیت‌الله نجفی با سلیقه و نوآورانه، مدافع انقلاب بود/ هرگز مسجد را رها نکرد

دبیر سابق جامعه مبلغین آیت الله نجفی با سلیقه و نوآورانه، مدافع انقلاب اسلامی بود، گفت: آن مرحوم علی‌رغم اشتغال به تحصیل و پژوهش، هرگز مسجد را رها نکرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم ترحیم مرحوم آیت‌الله ضیاءالدین نجفی تهرانی، موسس و تولیت فقید حوزه علمیه و امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) تهران، و نویسنده و محقق در حوزه فقه و اصول و تاریخ و فرهنگ اسلامی، امروز با حضور نمایندگان مراجع معظم تقلید، ائمه جماعات مساجد و استادان و طلاب حوزه های علمیه تهران و قم و گروه های مختلف مردم، در مسجد جامع نبی اکرم صلوات الله علیه، برگزار شد.
آیت الله محمد علی جاودان، که در حوزه علمیه قم، هم درس آیت الله نجفی تهرانی بود، باوجود کسالت، در این مراسم شرکت کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، خطیب حوزوی و ریاست سابق جامعه مبلغین، در این مراسم ضمن عرض تسلیت رحلت عالمی کم نظیر، دلسوز طلاب، روحانیت و مردم یعنی آیت‌الله ضیاءالدین نجفی تهرانی(ره) گفت: اگر روحانیت جامعیت نداشته باشد در این عصر و زمان نمی‌تواند مردم را جذب کند. این در حالی است که آیت‌الله نجفی در علم فقه و اصول صاحب نظر بود. ایشان جامعیت خاص و در فقه و اصول و حدیث و اخلاق و عرفان اسلامی و هندسه و فلسفه، تبحر داشت.
وی ادامه داد: آیت‌الله نجفی تهرانی با وجود اشتغال فراوان به نویسندگی و پژوهشگری، مانند بسیاری از بزرگان حوزه علمیه، هیچ‌گاه مسجد، اقامه نماز جماعت و شنیدن درد و دل‌ها و درخواست‌های مردم و نیازمندان و تلاش مجدانه برای برآوردن حاجات و رفع گرفتاری‌های آنان را رها نکرد. همین موضوع، موجب افزایش محبوبیت معظم‌له نزد مردم شده است. ایشان شخصیت کم‌نظیر بود.
ادیب یزدی گفت: مرحوم آیت‌الله نجفی، در کنار همه این ویژگی ها، شیفته انقلاب اسلامی بود و طلابی که تربیت کرد، همه مطیع ولی فقیه هستند. خود ایشان، مرتبا محضر مقام معظم رهبری می‌رسید. علاقمندی ایشان و تقیدشان به نظام جمهوری اسلامی، کم نظیر بود.
حضور چندین باره آیت الله نجفی در خط مقدم در دوره دفاع مقدس
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی گفت: آیت‌الله نجفی در دوران دفاع مقدس بارها به جبهه رفت و حتی در خط مقدم، حاضر می شد. ایشان، مسجد جامع نبی اکرم صلوات الله را مرکز تقویت و اعزام نیرو به جبهه و کمک به رزمندگان در دوره دفاع مقدس، تبدیل کرد. مسجد جامع نبی اکرم(ص) در دوره دفاع مقدس نیز از مساجد پیشرو و در حوزه های مختلف موثر بود. مسجد جامع نبی اکرم(ص) در دوره جنگ تحمیلی هشت ساله دشمن علیه ملت ایران، صدها تن از نیروهای خود به ویژه بسیجیان جوان را به جبهه ها اعزام کرد.
این مبلغ در ادامه با بیان اینکه صهیونیست ها از امام خمینی رحمت الله علیه و مقام رهبری، بارها سیلی خوردند، گفت: دشمن به دلیل ضرباتی که از امامین انقلاب اسلامی و مراجع تقلید و علما و روحانیون خورده اند، دنبال تخریب جایگاه روحانیت نزد مردم هستند که حضور گسترده و بسیار وسیع مردم در مراسم تشییع و ترحیم حضرت آیت الله نجفی، و سایر علما نشان دهنده شکست دشمنان است.
روحانیت یعنی سلیقه و نوآوری 
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی گفت: آخوند یعنی سلیقه. روحانی یعنی سلیقه. روحانیت یعنی نوآوری. امام خمینی رحمت الله علیه با نوآوری و سلیقه، زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند و مقام معظم رهبری نیز با همین رویه، موجب حفظ انقلاب و توسعه اندیشه انقلاب اسلامی در جهان شدند. اکنون با مشاهده جنایات صهیونیست ها و سرکوب وحشیانه دانشجویان در آمریکا، حقانیت نظام اسلامی بیشتر از هر زمانی بر همگان مشخص شده است. امام خمینی رحمت الله علیه، در سال ۱۳۲۳ درباره صهیونیست ها یعنی چندین سال قبل از تشکیل دولت غاصب سخن گفتند. تذکر امام خمینی رحمت الله علیه درباره شیطنت انگلیس برای غارت مسلمانان، بسیار دقیق و به موقع بود.
رئیس سابق جامعه مبلغین در ادامه با بیان اینکه، شهید مطهری، شخصیت جامعی در حوزه فلسفه و منطق و فقه و اصول و حدیث و عرفان بودند، افزود: آیت الله آقای نجفی، که شاگرد شهید مطهری بودند نیز فقیه، اصولی، محدث و مفسر قرآن بودند. امروز حوزه های علمیه باید ضمن تربیت تخصصی طلاب، به فکر آشنا کردن طلاب با موضوعات روز باشند.
کد خبر 1761597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha