هم‌افزایی مجموعه‌های وزارت فرهنگ برای دهه کرامت

طاهریان با اشاره به اجرای برنامه‌های مشترک و هم‌افزا توسط مجموعه‌های تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز مستندسازی فعالیت‌های این ایام، گفت: ضرورت دارد که توجه به عناوین روزهای دهه کرامت تنها مختص به این ایام نباشد، بلکه محور فعالیت‌ها در طول سال شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، دومین نشست مجازی حوزه های ستادی و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع بزرگداشت دهه کرامت صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) برگزار شد.

در این نشست مجازی، «مرتضی طاهریان»، با اشاره به شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳ با عنوان «با شما سربلندیم»، گفت: این شعار برگرفته از روایتی از امام رضا(ع) است و علاوه بر شعار محوری سال برای روزهای دهه کرامت نیز عناوینی انتخاب شده است که پیشنهاد می شود مجموعه ها و نهادها برای عنوان هر روز یک برنامه محتوایی در نظر بگیرند.

مسئول اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به اهتمام نهادها و مجموعه ها به بزرگداشت پنجم و ششم ذی القعده (روز بزرگداشت امامزادگان و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع))، بیان کرد:  باید توجه به عناوین روزهای دهه کرامت تنها مختص به این ایام نباشد، بلکه محور فعالیت ها در طول سال شود و دهه کرامت فرصتی برای ورود به این برنامه ها باشد.

طاهریان با اشاره به اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بزرگداشت ایام دهه کرامت، گفت: اوایل دهه سال ۱۳۸۰ برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در این وزارتخانه مورد توجه قرار گرفت و این جریان تاکنون ادامه دارد و اکنون در راستای بزرگداشت دهه کرامت مجموعه های تحت نظر وزارت ارشاد همانند بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد هماهنگی کانون های مساجد فعال هستند.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت مجموعه ها برای بزرگداشت و اطلاع رسانی این ایام، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ظرفیت نماز جمعه، بستر خوبی برای برپایی نمایشگاه در حاشیه این مراسم عبادی به منظور معرفی آثار هنری خلق شده در حوزه هنرهای تجسمی با موضوع دهه کرامت است، همچنین می توان در این ایام در بستر فضای مجازی تولیدات مرتبط با دهه کرامت را باز نشر کرد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های مشترک و هم‌افزا توسط مجموعه های تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز مستندسازی فعالیت ها، گفت: در ایام دهه کرامت کارگروه های مختلفی تشکیل و عناوین و نامگذاری روزهای این ایام در این کارگروه ها استخراج شد، اما نکته مهم این است که این کارگروه ها برای نامگذاری شعار و روزهای دهه کرامت در راستای سیاست‌های اعتاب مقدسه حرکت می کنند.

مسئول اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت تصریح کرد: پیشنهاد می شود، در ایام دهه کرامت به منظور بزرگداشت جایگاه «دختران»، مادران و پدران به همراه دخترانشان در مسجد حضور یابند و مساجد، کانون های فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی همنام و مزین به نام امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) برنامه های ویژه ای برگزار کنند، علاوه بر این زیارت خاصه امام رضا (ع) بین نماز مغرب و عشا در مساجد قرائت و رسانه ملی نیز این برنامه ها را پخش نماید.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «علیزاده»، نماینده مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی موکب مجازی فرهنگ و هنر به منظور بارگذاری اخبار، عکس ها و رویدادهای مرتبط با دهه کرامت در سطح ملی و استانی خبر داد و گفت: با همکاری شورای فرهنگ عمومی، پویش خواهر و برادری در ایام دهه کرامت اجرا می شود.

کد خبر 1761958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha