حمایت وزارت امور خارجه از برگزاری بین‌المللی جشنواره تئاتر شبستان

مراسم تقدیر از هنرمندان تئاتر شبستان برگزار و طی آن مشاور وزیر امور خارجه و نیز مدیر کل امور تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از آمادگی دستگاه متبوع خود برای بین‌المللی شدن این جشنواره خبر دادند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان ، مراسم تقدیر از هنرمندان تئاتر شبستان صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) در محل باغ زیبای تهران برگزار شد. 

در این مراسم حجت الاسلام امرودی، مشاور وزیر امور خارجه در امور فرهنگی؛ مجتبی مطهری، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ؤه)، حجت الاسلام «کمال الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور حضور داشتند.

آمادگی وزارت امور خارجه برای برگزاری بین‌المللی جشنواره تئاتر شبستان

همچنین از جمع هنرمندان حاضر در این مراسم می‌توان به چهره هایی چون مسعود فروتن، پیشکسوت عرصه تئاتر و تلویزیون، عطیه غبیشاوی، بازیگر، شهرام کرمی، کارگردان، ابوالفضل همراه،  بازیگر و رئیس فرهنگسرای نیاوران، فرهاد بشارتی، بازیگر، سید حسین فدایی حسین، کارگردان و... اشاره کرد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین کمال‌الدین خداداده اظهار کرد: هفته، هفته معلم است و مدرسه، مدرسه شبستان و شعار هم آگاهی است، امیدوارم امسال کار جدی در حوزه کار فرهنگی با محوریت مساجد به ویژه تئاتر داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین امرودی ضمن ابلاغ سلام دکتر امیرعبداللهیان، به رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و هنرمندان حاضر در جمع گفت: همواره با خود می‌گفتیم در مساجد ما فقط معماری می درخشد اما حقیقتا تئاتر به عنوان مظلوم ترین هنر از این فضا دور است غافل از اینکه قدیمی ترین تئاترها را مساجد و حسینیه ها در قالب تعزیه داشتند، بهترین دکور، گریم و اجرا را در تئاتر مسجد داریم و سپاسگزارم این رویکرد را با تلاش‌های خودتان احیا می کنید.

مشاور وزیر امور خارجه در امور فرهنگی افزود: دستگاه دیپلماسی کشور این آمادگی را دارد که کمک کند تا این جشنواره در سال آینده در سطح بین المللی شود و امیدوارم برگزیدگان را بتوانیم کشور به کشور برگردانیم، من بسیاری از کشورها می روم و می بینم صف های طولانی جلو سالن های نمایش می ایستند.

آمادگی وزارت امور خارجه برای برگزاری بین‌المللی جشنواره تئاتر شبستان

وی تصریح کرد: توسعه معارف فلسطین و شناخت صهیونیسم در دنیا دشوار است اما اکنون شرایط به گونه دیگری است و اگر تا چند ماه قبل قرآن را آتش می‌زنند اکنون همه خاطرخواه معارف انقلاب اسلامی و مقاومت هستند. 

حجت الاسلام و المسلمین امرودی در ادامه خطاب به هنرمندان حاضر در نشست افزود: امروز تبلیغی که دست شماست شاید در قالب یک سکانس مختصر، یک نریشن تاثیری بیشتر از یک منبر داشته باشد، من معتقدم پاک ترین و مستقل ترین هنر در حوزه نمایش را هنوز ایران عزیز با همین هنرمندان دارد. 

وی در پایان گفت: امیدوارم جلسه بعد در وزارت امور خارجه با حضور همین هنرمندان باشد. 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام حسینی نیشابوری در این مراسم با بیان اینکه هنر در خون و سرشت مردم ایران است، اظهار کرد: فعالیت در مورد مسجد هم به این گونه است چراکه اساسا عبودیت فطری و است و در جان افراد وجود دارد.

آمادگی وزارت امور خارجه برای برگزاری بین‌المللی جشنواره تئاتر شبستان

مدیر کل امور تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلام حجت‌الاسلام ایمانی پور را ابلاغ و اعلام آمادگی کرد که اگر شرایط مهیا بود سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابتدا در عالم تشیع، سپس در دنیای اسلام و بعد دنیای انسانی، موضوع گسترش این جشنواره ملی را در ساحت‌های بین المللی حمایت کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان حدود ۷۰ نمایندگی در کشورهای مختلف دارد، می توان این ظرفیت را در خدمت هنر به ویژه تئاتر قرار داد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم که محدودیت های درون مرزی در نمایش نامه ها اعمال نشود تا بتواند با مخاطبان بیرون هم ارتباط بگیرد. 

آمادگی وزارت امور خارجه برای برگزاری بین‌المللی جشنواره تئاتر شبستان

وی با بیان اینکه درصدد گسترش فعالیت های بین المللی با محور قرآن هستیم، ابراز کرد: در این عرصه باید اجازه دهیم با منطقی که اسلام دارد حرف هایمان را حِکمی بزنیم و بر اساس استدلال و فلسفه سخن بگوییم،البته ابزار مادی در حوزه های مادی کارا است اما هنر ابزار بشری و تکامل یافته است چنانچه هنرمندان دست یاری بدهند آماده تسهیل گری آن در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستیم. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نیشابوری تأکید کرد: اکنون نیاز به این است که یک اثر فاخر قرآنی تولید و ارائه شود. بنابراین اگر با محور قرآن کاری باشد که بتوانیم در حوزه بین المللی ارائه کنیم، استقبال می‌کنیم.

کد خبر 1761961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha