از اعزام کاروان سفیران کریمه تا رونمایی از سند «شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)»

اعزام کاروان سفیران کریمه، جشن تکلیف دختران، راه اندازی کاروان زیرسایه خورشید، رونمایی از سند «شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)، برگزاری کنگره امام رضا(ع) از جمله برنامه های تدارک دیده شده از سوی عتبات مقدسه در ایام کرامت است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست مجازی ستاد های استانی و ملی بزرگداشت دهه کرامت عصر (امروز ۱۸ اردیبهشت) برگزار شد.

«مرتضی طاهریان»، بر لزوم داشتن نگاه متوازن به برنامه های دهه کرامت از سوی دستگاه ها و نهادهای عضو این ستاد تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) و سالروز ولادت امام رضا (ع) برنامه های ویژه ای از سوی دستگاه ها برگزار شود.

 مسئول اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت افزود: تقدیر از دختران مومنه در تریبون های نماز جمعه، اهتمام به بزرگداشت فعالیت های بین المللی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اهتمام به موضوع جریان مقاومت و مردم غزه و فلسطین، اهتمام به بحث خدمت کریمانه و مسئولیت اجتماعی در این ایام مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست، خسروجردی، نماینده آستان مقدس امام رضا (ع) در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به شعار دهه کرامت سال ۱۴۰۳ با عنوان «با شما سربلندیم، گفت: بر اساس این شعار برنامه های مختلفی که از سوی آستان مقدس امام رضا (ع) برای دهه کرامت تدارک دیده شده است.

نماینده آستان مقدس امام رضا (ع) در ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی امام رضا (ع) در ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت گفت: این کنگره با هدف جریان سازی علمی برگزار می شود و پیش نشست هایی نیز در همین راستا برگزار شده است.

وی از تهیه و تولید بسته های تبلیغاتی به منظور فضاسازی محیطی توسط آستان مقدس امام رضا (ع) خبر داد و افزود: از مجموعه ها و سازمان ها درخواست می شود که برای دریافت این بسته ها با آستان قدس رضوی در ارتباط باشند.

 خسروجردی عنوان شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت را فرصتی برای جهاد تبیین دانست و افزود: با توجه به عملیات وعده صادق و بحث جریان مقاومت ضرورت دارد که نگاه امیدبخشی به مردم مورد اهتمام قرار گیرد.

وی همچنین از برگزاری جشن های زیر سایه خورشید با حضور تشکل های مردمی به همت بارگاه قدس رضوی خبر داد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، حجت الاسلام «مشکاتی»، نماینده آستان حضرت فاطمه معصومه (س) از آغاز جشن های دهه کرامت از صبح ۲۰ اردیبهشت با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خبر داد و گفت: اجتماع دخترانه در عصر روز ۲۰ اردیبهشت در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و به صورت همزمان در ۲۰۰ نقطه از کشور برگزار می شود؛ ضمن اینکه برپایی موکب های پذیرایی، فرهنگی، راه اندازی جشن های خیابانی، اعزام کاروان سفیران کریمه، جشن تکلیف دختران به صورت ملی مورد توجه قرار می گیرد.

وی از راه اندازی پویش بهترین دختر دنیا با مشارکت نهادها، سازمان ها و دستگاه ها به منظور تکریم دختران خبر داد و تصریح کرد: راه اندازی پویش مهر فاطمی با محوریت جهت دهی به امور خیریه و نیز ترویج ازدواج آسان، تهیه جهیزیه، آزاد کردن زندانیان جرایم غیر عمد در این ایام مورد توجه قرار می گیرد؛ همچنین در سالروز ولادت حضرت کریمه اهل بیت (ع) نیز اجتماع دختران در جوار حرم آن حضرت برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست مجازی، «طلایی»، نماینده آستان حضرت شاهچراغ (ع) در ستاد بزرگداشت دهه کرامت بر لزوم اهتمام به بزرگداشت فرزندان حضرت موسی کاظم (ع) تاکید کرد و گفت: ۲۰ اردیبهشت راهپیمایی بانوان و دختران فاطمی نیز از بقعه ام الحمد(ع) به سمت حرم حضرت احمد بن موسی(ع) برگزار می شود.

وی از اهدای هدایایی به ۲۵۰ نفر از دختران همنام با حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد و گفت: قرار است برنامه سمت خدا در ایام دهه کرامت یک روز از آستان حضرت شاهچراغ (ع) پخش شود؛ ضمن اینکه محفل انس با قرآن کریم نیز با حضور حمید شاکرنژاد از قاریان بین المللی برپا خواهد شد.

وی از برگزاری جشن دختران تمدن ساز با حضور نمایندگان ۱۲۰ کشور جهان، برپایی پنج هزار جشن دانشجویی و نیز جشن تکلیف دختران خبر داد و گفت: ۱۱۰ عنوان برنامه ملی و استانی همزمان با دهه کرامت برگزار می شود و در این راستا محتواهای نیز مرتبط با این ایام تولید خواهد شد.

نماینده آستان حضرت شاهچراغ (ع) در ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به تهیه و تدوین سند راهبردی «شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)» گفت: این سند همزمان با ایام دهه کرامت با حضور مسئولان فرهنگی کشور رونمایی می شود.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، رودکی، نماینده آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به اجتماع سه هزار نفری دختران در مصلی امام علی (ع) آستان حضرت عبدالعظیم (ع) اشاره و تصریح کرد: در روز بزرگداشت بقاع متبرکه بزرگداشت حضرت حمزه (ع) مورد توجه قرار می گیرد.

وی از تهیه و تولید محتوا در بستر فضای مجازی خبر داد و افزود: برگزاری مسابقه از پیام امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم (ع) مسابقه ای برگزار خواهد شد و مراکز فرهنگی، موزه، خانه علم این آستان نیز خدماتی به مردم ارایه خواهد شد.

کد خبر 1762189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha