حجت الاسلام حمید بامری با بیان اینکه از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوی خدمت و ساده زیستی یاد می‌شود، تصریح کرد: هفته دولت فرصتی برای تبیین خدمات و عملکرد نظام اسلامی است بنابراین مسئولین از این فرصت در جهت تبیین خدمات و دستاوردها برای جامعه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از جنوب کرمان، امروز (۳ شهریورماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، یکی از چالش‌های خانواده معاصر را تهاجم فرهنگی جهان غرب دانست و گفت: غربی ها از طریق گستردگی و نفوذ روز افزون رسانه‌های جمعی مدرن و به طور غیر مستقیم سبک زندگی و باورهای ضد دینی خود را ترویج می دهند.
امام جمعه عنبرآباد افزود: غرب در راستای رسیدن به این هدف، ابتدا جایگاه دین را در میان خانواده‌ها متزلزل و بعد از آن افکار غیر دینی را در رسانه‌هایی که مورد استفاده خانواده‌ هاست گسترش داد و بدین ترتیب ارزش‌ها در خانواده افول و سبک زندگی غربی در زندگی مردم رسوخ کرد.
وی یکی از مهم‌ترین عوامل نابودی ارزش‌ها در خانواده معاصر را ضعف ایمان و فاصله‌ گیری از معارف دینی و دنیا گرایی سکولاریسم برشمرد و عنوان کرد: سکولاریسم، زندگی خانواده‌های معاصر را از آخرت گرایی به دنیا طلبی و از ساده زیستی به سمت تجمل گرایی و اشرافی گری تغییر داد و با تضعیف ارزش‌های دینی بسیاری از ارزش‌هایی همچون گذشت و فداکاری را به منفعت طلبی و خودپسندی تبدیل کرد.
حجت الاسلام بامری با بیان اینکه غرب با سرمایه گذاری تلاش می‌کند تا از تمام امور مربوط به دین، قرآن و اهل بیت (ع) قداست زدایی کند، تصریح کرد: هدف غرب این است که بسیاری از ارزش‌های فطری و اخلاقی مورد سفارش دین مانند احترام، وفاداری و توجه به حقوق اعضای خانواده را به نابودی بکشاند گ.
خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: خانواده‌ معاصر متاثر از سبک غربی به تدریج دچار دنیا گرایی، رفاه زدگی مادی، لذت جویی بی‌حد و حیات حیوانی به دور از معنویات و اخلاق می‌شود و تمام تلاش او پیرامون مسئله مادی است.
وی بیان کرد: برخی از افراد، انسان بی بند و بار، رفاه طلب، سودجو، ثروت اندوز، بی دین و لامذهب را انسان‌های متمدن، متشخص و هماهنگ با زندگی مدرن امروزی معرفی می‌کنند و این اثر جابجا شدن ارزش‌های کاذب به جای ارزش‌های حقیقی است و این خطر بسیار بزرگی برای نابودی و متلاشی شدن خانواده‌ها است.
حجت الاسلام بامری با اشاره به این که در ماه صفر و نزدیک شدن به ایام اربعین هستیم، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی یک دانشگاه از جنس مکتب عاشورا است با این تفاوت که در عاشورا جهاد با شمشیر به نمایش گذاشته شد اما در اربعین جهاد فکری و فرهنگی به نمایش گذاشته می شود.
امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: اربعین دانشگاهی است که در آن مشق ایستادگی، مقاومت، حق گرایی، حق گویی، روشنگری، حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها، یاد شهدا و اکابر می‌کند.
وی اربعین سیدالشهداء (ع) را از مصادیق شعائر الله برشمرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری کسانی که این راه را طی می‌کنند و این حرکت عاشقانه و مومنانه را انجام می‌دهند حقیقتا دارند حسنه‌ای را انجام می‌دهند.
حجت الاسلام بامری دشمن با تمام توان و بودجه های کلان تبلیغات وسیعی را بر ضد مکتب عاشورا آغاز کرده، ابراز کرد: یک نمونه آن تبلیغات وسیعی که امسال بر ضد محرم و عاشورا، دستگاه تبلیغاتی دشمن انجام داد که  می‌خواست محرم را کم فروغ و کم رونق جلوه دهد اما به فضل خدای متعال برعکس شد.
امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد: هر نهضت، مکتب و یا هر پیامی برای اینکه از امواج تحریفات و دشمنی در امان باشد و بتواند به نسل‌های بعد منتقل شود، نیاز به حفاظت از یاد، آثار و پیام‌ هایش دارد که در غیر این صورت بزرگترین نهضت‌ها و اصیل‌ترین پیام‌ها در دل تاریخ فراموش می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اربعین جاودانه نگه داشتن مکتب حسینی است و رمز جاودانه شدن نهضت حسینی، اربعین است.
حجت الاسلام بامری با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: ایشان در این دیدار بشارت دادند که امروز ما نزدیک قله ایم، این تلنگر مهمی است که حواسمان باشد خسته شدن، ناامید شدن، عقب نشینی و توقف ممنوع است.
خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: با بشارت‌های امام راحل بود که انقلاب اسلامی پیروز شد و ملت مومن، وفادار، با ایمان با باور به صدق وعده های خدا مقاومت کردند و کشور را از فتنه های متعدد به سلامت عبور دادند.
وی اظهار کرد: حضرت روح الله مبشر فجر بود و روح الامین مبشر صبح است این سیره بشارت دادن در تعالیم و تاریخ اسلام ریشه دارد جنگ احزاب سهمگین‌ترین جنگ جریان حق و باطل بود و در ظاهر شرایط بسیار بحرانی و وحشت انگیز بود و مسلمانان با دیدن انبوه سپاه دشمن احساس بن‌بست و شکست کردند اما رسول خدا (ص) در آن شرایط به ظاهر بحرانی به مسلمانان بشارت پیروزی‌های بزرگ در آینده را دادند.
حجت الاسلام بامری عنوان کرد: هرچه به قله نزدیک می‌شویم باد شدیدتر می‌وزد، موج‌ دشمنی ها و استیصال و انفعالی بودن ترفندها و توطئه های دشمن تاییدی قاطع بر این حقیقت است که ما به قله نزدیک هستیم و چه امید آفرین امام جامعه فرمود؛ پیروزی بر دشمن قطعی است.
امام جمعه عنبرآباد ضمن گرامیداشت هفته دولت، خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر نماد صداقت و خدمت بی‌منت به مردم و انقلاب بودند که برای همه دولتمردان یک الگوی مشخص و مجسم هستند.
وی اضافه کرد: گر چه مدت خدمت این شهیدان بسیار کوتاه بود اما آثار و برکات خدمات و تلاش های بزرگ آنها ماندگار است و بعد از این همه سال همچنان آثار و برکات کارهای آنها را  شاهد هستیم.
حجت الاسلام بامری با بیان اینکه از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوی خدمت و ساده زیستی یاد می‌شود، تصریح کرد: هفته دولت فرصتی برای تبیین خدمات و عملکرد نظام اسلامی است بنابراین مسئولین از این فرصت در جهت تبیین خدمات و دستاوردها برای جامعه استفاده کنند.
خطیب جمعه عنبرآباد گفت: یکی از مصادیق تقویت امید آفرینی در جامعه، تلاش و کار جهادی مسئولان است که از آن نباید غفلت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha