کتاب «کندوکاو فلسفی برای نوجوانان؛ داستان و راهنما» به همت نشر «کرگدن» به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان: چاپ سوم از کتاب «کندوکاو فلسفی برای نوجوانان؛ داستان و راهنما» تالیف مشترک «سعید ناجی»، «سمانه عسکری» و «فاطمه یونسی» منتشر شد.

بر پایه این گزارش: در کلاس‌های فلسفه برای کودکان، یعنی حلقه کند و کاو فلسفی، برای شروع گفت وگو و کندوکاو از محرک‌هایی استفاده می شود. این محرک‌ها معمولا داستان‌اند. برای اینکه داستان‌هایی که در کلاس فلسفه برای کودکان استفاده می‌شوند بتوانند کند و کاو فلسفی ایجاد کنند، باید دارای ویژگی‌هایی باشند. از جمله این ویژگی‌ها داشتن موضوعات چالش‌برانگیز، پرداختن به مسایل و مشکلات روزمره کودکان و دغدغه‌های آنها، ایجاد همذات‌پنداری، ملموس بودن موضوعات فلسفی و اجتماعی داستان برای دانش‌آموزان، تلقینی نبودن، دارای ویژگی سکوی پرش بودن و ... است.
در این کتاب که به همت نشر «کرگدن» به زیور طبع آراسته شده است، هفت داستان که بازنویسی و مناسب‌سازی شده داستان‌هایی مشهور برای نوجوانان با بن‌مایه‌های فلسفی و اجتماعی‌اند به همراه راهنمایی برای هر داستان ارایه شده است.
 این داستان‌ها برای دوره اول مقطع متوسطه آماده شده اما برای دوره دوم مقطع متوسطه هم می توان از آنها استفاده کرد. تسهیلگر با استفاده از داستان‌ها و راهنماها می‌تواند بحث‌های فلسفی و مفهومی را میان دانش آموزان دامن زند و از این راه مهارت های تفکری آنان را ارتقا دهد.


گفتنی است این اثر به بهای 500هزار ریال به همت نشر کرگدن برای سومین بار روانه بازار نشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha