مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی گفت: در شش ماه ابتدایی امسال، میزان نذورات پرداختی ارادتمندان به حرم مطهر رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۵ درصد افزایش یافته است.

علیرضا اسماعیل‌زاده در گفتگو با شبستان اظهار کرد: طی سالیان اخیر و با توسعه و تسهیل بسترهای اهدای نذر، میزان نذورات پرداخت شده نیز با رشد قابل توجهی همراه بوده و عاشقان امام رضا(علیه السلام) شوق بیشتری برای انجام آن نشان داده‌اند.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی افزود: در شش ماه ابتدایی سال جاری، میزان رشد نذورات پرداخت شده رشد چشمگیری داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۵ درصد افرایش یافته است.

وی ادامه داد: اداره کل نذورات آستان قدس رضوی بسترهای جذب نذرهای مردمی خود را توسعه داده و شرایطی را فرهم کرده است که مردم بتوانند به ساده‌ترین شکل ممکن نذر خود در حوزه‌های مختلف حرم مطهر، زیارت، محرومین، درمان و سلامت، فرهنگی و ... را ادا کنند.

اسماعیل زاده تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش بسیاری شده تا راه‌های اهدای نذورات و همچنین بسترهای آن متنوع‌تر از گذشته شود و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، این مهم محقق شده است. 

وی عنوان کرد: در حال حاضر، هم شیوه‌های اهدای نذر و هم موارد موضوعی نذورات، بسیار متنوع است و به ارادتمندان حضرت رضا(علیه السلام) امکان می‌دهد بر اساس خواسته خود، شیوه مد نظرشان را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: نذر کردن فرهنگ و باوری ریشه‌دار در بین مسلمانان و ایرانیان است. باور قلبی و ارادت خاص مردم عزیز کشورمان به امام هشتم(علیه السلام)، آستان مقدس این امام را به ملجأ و پناه برای حاجتمندان تبدیل کرده و به همین دلیل نذر به نام امام رضا(علیه السلام) بسیار مورد توجه قرار دارد.

پایان پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha