حجت الاسلام میثم تارم با بیان اینکه غربی ها به وسیله تبلیغات سوء رسانه ای به دنبال ایجاد گسل مذهبی در بین مردم ایران و فلسطین و غزه هستند، عنوان کرد: آنها می گویند مردم غزه و فلسطین سنی مذهب هستند و ما شیعه مذهب هستیم و نباید از آنها حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۷ مهرماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: یکی از اقدامات مهم و با ارزش دولت، بیمه همگانی عشایر، روستائیان، اتباع و افراد بدون هویت و همچنین پرداخت حق بیمه به نمایندگی های بیمه است.

امام جمعه جیرفت ضمن تسلیت پیشاپیش وفات حضرت معصومه (س)، ابراز کرد: آن حضرت دارای شان و مقام بسیار والایی است به طوری که سه تن از ائمه اطهار (ع) بر عظمت حضرت معصومه (س) شهادت دادند و زیارت آن حضرت با آداب، شرایط، معرفت و حقش را از موجبات بهشت دانسته اند.

وی با بیان اینکه وجود مقدس حضرت معصومه (س)‌ برکات فراوانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، اظهار کرد: یکی از این برکات، حوزه علمیه قم است که در سایه توجهات آن حضرت در جوار مرقد شریفش راه اندازی شده است.

حجت الاسلام تارم مسئله اسراییل، فلسطین و غزه مسئله مهم روز دنیا دانست و افزود: عملیات طوفان الاقصی زلزله ای بزرگ در اسرائیل اشغالی و غاصب بود که مسئولین این رژیم جعلی را در بهت و حیرت فرو برد.

خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه آمریکای جنایتکار به شکست مفتضحانه رژیم صهیونسیتی اعتراف دارند، عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی اقدام شجاعانه حماس و مردم فلسطین در احقاق حق طبیعی و قانونی شان بود.

وی بیان کرد: بیش از ۷۵ سال است که مردم فلسطین و غزه آواره شده اند، هر روز کشته می دهند، به آنها اهانت می شود و زیر چکمه کثیف صهیونیست ها لگد ما می شوند.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: سال ها است صهیونیست ها به اماکن مقدس بیت المقدس و مسجد الاقصی توهین و جسارت می کنند و این حق قانونی مردم مظلوم فلسطین و غزه است که در هر زمانی از این جنایتکاران انتقام بگیرند.

امام جمعه جیرفت یادآور شد: در جنگ ۵۱ روزه، این رژیم خونخوار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم غزه و فلسطین را قتل عام کرد اما در نهایت با شکست مفتضحانه مواجه شد.

وی با بیان اینکه امروز رسانه در دست یهود و اسرائیل است، اظهار کرد: این رسانه ها امروز حقایق را وارونه جلوه می دهند و افکار مردم را مدیریت کرده و القا می کنند که فلسطین و حماس آغازگر این جنگ هستند اما این در حالی است که رژیم صهیونسیتی بیش از ۷۵ سال است که جنگ بر علیه مردم فلسطین و غزه را آغاز کرده‌ و روزانه مردم مظلوم و بی گناه را می کشد.

خطیب جمعه جیرفت اضافه کرد: متاسفانه این سخن که حماس و فلسطین آغازگر جنگ هستند توسط عده ای از غرب زدگان داخلی نیز تکرار می شود.

وی خاطرنشان کرد: حقوقدانان عالم به مردم فلسطین و حماس حق می دهند که از خودشان دفاع کنند اما غرب زدگان حماس را محکوم می کنند، این به دور از انصاف و وجدان است که بر جنایات رژیم صهیونسیتی سرپوش بگذارند.

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: در یک حمله شبانه به بیمارستان معمدانی که مردم به ویژه زنان و کودکان آنجا پناهنده شده بودند بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر را شهید کردند این جنایات در حالی روی می دهد که مجامع بین المللی با سکوت خود شاهد هستند.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: عده ای تحت تاثیر رسانه ها و فضای مجازی بیگانگان، در یک قضاوت ناعادلانه می گویند بمباران بیمارستان معمدانی کار اسراییل نبوده است.

وی با بیان اینکه غربی ها به وسیله تبلیغات سوء رسانه ای به دنبال ایجاد گسل مذهبی در بین مردم ایران و فلسطین و غزه هستند، عنوان کرد: آنها می گویند مردم غزه و فلسطین سنی مذهب هستند و ما شیعه مذهب هستیم و نباید از آنها حمایت کرد.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: مردم غزه و فلسطین مسلمان هستند و همراه و همگام با شیعه در سوریه با داعش مقابله کردند و ما به عنوان یک مسلمان نباید نسبت به سرنوشت مظلومان و بی گناهان بی تفاوت باشیم.

خطیب جمعه جیرفت ابراز کرد: همان هایی که در پاییز سال گذشته در قضیه مرگ مهسا امینی یک دختر کرد سنی مذهب، با خیانت و جنایت کشور را به آشوب کشیدند امروز می گویند؛ ما شیعه مذهب هستیم و نباید از مردم فلسطین و غزه که سنی مذهب هستند، حمایت کنیم باید به این غرب زدگان گفت؛ ننگ بر شما باد.

وی با بیان اینکه هدایت و مدیریت مستقیم این جنگ غزه دست آمریکایی ها افتاده است، عنوان کرد: آمدن سران آمریکا به ویژه رییس جمهوری پیر و فراموش کارش به اسرائیل، گواهی بر این مدعا است.

حجت الاسلام تارم با اشاره به این ذات رژیم صهیونسیتی، آدم کشی است، تصریح کرد: عامل اول این کشتارها آمریکا این شیطان بزرگ است که در همه جای دنیا مفاسدش برای جهانیان آشکار شده است.

امام جمعه جیرفت تاکید کرد: آمریکا که امروز اسرائیلی ها را هدایت و مدیریت می کند باید بداند تبعات دخالت های ظالمانه او در کشتار جمعی فلسطینیان به ویژه در حمله به بیمارستان و مدرسه به طور مستقیم متوجه او است و مسلمانان در سراسر جهان حق خود می دانند که به هر نحوی از آمریکا و اسرائیل انتقام بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل این هشدار صریح رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در توقف بمباران غزه را باید جدی بگیرند وگرنه باید شاهد توسعه میدان مقاومت باشند که در این صورت هزینه های گزافی را متحمل و شکست مفتضحانه ای خواهند خورد.

حجت الاسلام تارم با تاکید بر این که این شکست اسرائیل به تعبیر مقام معظم رهبری غیر قابل ترمیم است، ابراز کرد: پیروزی نهایی از آن فلسطین، حماس و جبهه مقاومت خواهد بود و این وعده خداوند است.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این که آمریکای جنایتکار قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد، گفت: این حق وتو یکی از ظالمانه ترین و بی عدالت ترین حقوقی است که به این جنایتکاران داده شده تا هر قانونی که به ضرر آنها است را لغو کنند و نگذارند در مجامع جهانی جلوی ستم ستمگران گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha