تجلیل از فعالان آستان مقدس امامزاده عبد الله ملایر

در مراسمی از فعالان امامزاده عبد الله ملایرو خبرنگار خبرگزاری شبستان در ملایر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر حجت الاسلام مجید حبیبی در مراسم تجلیل از  فعالان بسیج پایگاه شهید حسن آیت آستان مقدس امامزاده  عبدالله ملایر و هیئت محله کرامت ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی  با اشاره به مصیب های کربلا و اظهار کرد: ثواب اربعین و زیارت و پیاده روی اربعین حسینی در روایات و در کتاب کامل زیارت آمده است.

 مدیر پایگاه فرهنگی و اجتماعی امامزاده عبدالله ملایر در ادامه به عفاف وحجاب به عنوان یک مسئله مهم اشاره کرد و افزود: حیا و عفاف و حجاب نه تنها در دین مبین اسلام بلکه در ادیان دیگر نیز وجود داشته و در قرآن کریم نیز به این اصل مهم اشاره شده است.

 وی با بیان اینکه در روایات معصومین(ع) تأکیدات بسیار ویژه ای بر رعایت حجاب بانوان و لزوم حفظ عفت اجتماعی شده است افزود: کارکردهای حجاب نیز از نظر رسول گرامی اسلام عنوان شده است.

حجت الاسلام حبیبی تصریح کرد: در کنار همه اینها سیره عملی بانوانی از اهل بیت(ع) مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را داریم که لحظه لحظه حیات شان، ارائه کامل ترین و بهترین الگوی عملی عفاف و حجاب و غیرتمندی بر این فضیلت اخلاقی است.

 وی با بیان اینکه لزوم رعایت حجاب و پاسداری از مرزهای عفت و حیا، یکی از مسلّمات و واجبات بلکه از ضروریّات دین‏ اسلام است گفت: از نظر پیامبر اکرم(ص) یکی از کارکردهای حجاب ایجاد آرامش در جامعه است

  وی با اشاره به اینکه جامعه ای که آرامش دارد افزرود: وقتی زن با رعایت عفاف و خحاب وارد جامعه شود علاوه برمصنویت و امنیت و آرامش خود باعث می‌شود تا فکر و روح سایر افراد جامعه نیز با آرامش پیش برود وی اضافه کرد: جامعه ای که در آن حیا باشد بی شک جامعه ای با آرامش خواهد بود و جامعه ای که آرامش دارد موفق است

مدیر پایگاه فرهنگی و اجتماعی امامزاده عبدالله ملایر یادآور شد: اگر تفکر مردان و زنان جامعه با آرامش  و بدون دغدغه باشد می توان کارهای اقتصادی بزرگ انجام داد و به سمت موفقیت و پیشرفت و توسعه گام برداشت

 وی با تاکید به بانوان بر حفظ حجاب و رعایت حیا و عفاف در جامعه گفت: امروز دشمن دقیقا حجاب و عفاف زنان ما را نشانه رفته تا بتواند از این طریق به دیگر اهدافش نزدیک شود و زنان امروز باید با بصیرت و آگاهی هدف دشمن را بشناسند.

 در ادامه مهدی احمدوند نیز با اشاره به فعالیتهای پایگاه فرهنگی، اجتماعی و بسیج امام زاده عبد الله ملایر با اشاره به فعالیتهای انجام شده در بقعه متبرکه امامزاده عبد الله ملایر در حوزه‌های مختلف گفت: در همه مناسبتهای ملی و مذهبی برنامه ها در این بقعه با همکاری مرکزافق اوقاف و امور خیریه، پایگاه بسیج و سپاه ، هیئت امنای مسجد امام زاده عبد الله  انجام می شود.

  جانشین محله کرامت و عضو هیأت امنای امامزاده عبدالله(ع) ملایر برگزاری   کلاس‌های اوقات فراغت شامل برگزاری کلاس های قرآن و احکام ، کلاس هاتی تقویتی برخی دورس ، مشاوره های مختلف فرهنگی و اجتماعی و کلاس های ورزشی ، کلاس های هنری و آموزشی برای بانوان و... از برنامه های دیگر  این پایگاه برشمرد.

 تجلیل از فعالان آستان مقدس امامزاده عبد الله ملایر

احمدوند به فعالیتهای گسترده هیئت امام زاده عبد الله ملایر اشاره کرد و گفت:  برگزاری مراسم های سوگواری و عزاداری در مناسبتهای ائمه اطهار و مناسبتهای ملی، برگزاری مراسم های جشن در اعیاد، برگزاری دعای ندبه در صبح جمعه، دعای توسل برپایی نماز جماعت به همت امام جماعت امامزاده و  و... از جمله فعالیت‌های این هیئت است.

هیئت امام زاده عبد الله ملایر هئیت برتر شهرستان ملایر شد

وی ضمن تقدیر از همکاری  مرکز افق اوقاف و امور خیریه و واحد فرهنگی این اداره، سپاه ناحیه ملایرو حوزه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) واعضای هیأت امنای و پایگاه فرهنگی، اجتماعی و  جوانان و نوجوانان  فعال در این حوزه افزود: با توجه به فعالیتهای انجام شده امسال هیئت امام زاده عبد الله ملایردر بین هیئتهای شهرستان ملایر به عنوان هیئت برتر در کنار هئیت های شهرستانهای دیگر کشوردرمراسمی که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.   

در پایان این مراسم نیزبا اهدای لوح تقدیر و جوایزی از فعالان امامزاده عبد الله ملایر و خبرنگار خبرگزاری شبستان در ملایر تجلیل شد.

کد خبر 1621997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha