فاز ذوب فولاد کویر آران و بیدگل، پروانه تاسیس دارد

شاکری گفت: فاز ذوب فولاد کویر، قطعا پروانه تاسیس دارد و این جواز تاسیس از سوی سازمان صمت اصفهان و با انجام استعلام های ۲۷ گانه از جمله محیط زیست و منابع آب انجام شده است.

امیرعباس شاکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در خصوص شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص غیرقانونی بودن مراحل تاسیس ذوب فولاد در آران و بیدگل مطرح می شود، گفت: فعالیت اداره صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعتی است و بحث چالش هایی که در حوزه ذوب در فضای مجازی وجود دارد، بحث زیست محیطی است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت آران و بیدگل افزود: برای تاسیس هر شرکتی ۲۷ استعلام از نهادهای مربوطه صورت می گیرد و مهم ترین این استعلام ها از سازمان محیط زیست است، پس محیط زیست دغدغه صنعت هم هست.

شاکری ادامه داد: فاز ذوب فولاد کویر، قطعا پروانه تاسیس دارد و این جواز تاسیس از سوی سازمان صمت اصفهان و با انجام استعلام های ۲۷ گانه از جمله محیط زیست و منابع آب انجام شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت آران و بیدگل تصریح کرد: هیچ اقدامی بدون استعلام های مذکور و اخذ مجوز تاسیس به هیچ وجه انجام نمی شود؛ لذا این واحد صنعتی اگر موافقت نامه محیط زیست در پرونده ذوب فولاد کویر وجود نداشت قطعا نمی توانست جواز تاسیس دریافت کند.

شاکری ادامه داد: در حوزه آلایندگی با هیچ شرکتی تعارف نداریم اگر پاسخ استعلام مراجع ذی صلاح منفی باشد و شرکت، مشکلی داشته باشد مجوز تاسیس نمی گیرد.

وی افزود: نهالکاری،‌ ایجاد صنایع پایین دستی فولاد برای برون رفت از تک محصولی شهرستان، تاسیس شرکت فرآوری آب و... در این شرکت در حال انجام آن است. البته پروانه بهره برداری هر شرکتی در مرحله شروع فرآیند تولید صادر می شود و ذوب فولاد کویر هم از این قاعده مستثنی نیست.

کد خبر 1622144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha