۷۵۲ طرح عمرانی در استان سمنان به بهره بردای می رسد

حمیدی با بیان اینکه ۷۵۲ طرح عمرانی با اعتبار ۲۹ هزار میلیارد ریال هفته دولت امسال در استان در حال بهره‌برداری است، گفت: بیشترین اعتبارات مربوط به بخش آب و فاضلاب، نوسازی مدارس، راه، و جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمد حمیدی-  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در نشست تخصصی حوزه عمرانی استان سمنان و در جمع اصحاب رسانه با بررسی عملکرد حوزه عمرانی در استان سمنان  گفت: در هفته دولت سال‌جاری پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی با اعتباری برابر ۶ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان را به منظوری بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی در دست انجام خواهیم داشت.

وی از افزایش ۴۶ درصدی اعتبار لحاظ شده برای پروژه‌های افتتاحی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبردادوافزود: بیشترین افتتاح پروژه‌ها در حوزه عمرانی از لحاظ اعتبارات، مربوط به آب و فاضلاب با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان، راه و شهرسازی و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعتبار ۴۱۸ میلیارد تومان، برق منطقه‌ای با ۱۹۰ میلیارد تومان، شرکت شهرک‌های صنعتی با ۱۱۶ میلیارد تومان بوده است.

حمیدی با اشاره به اینکه در دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان کلنگ‌زنی طرح جدید پیش‌بینی نشده و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد اظهارداشت: در حال حاضر ۴۶۰ پروژه‌ نیمه‌تمام در دست انجام است که به اعتباری در حدود ۱۵ هزار میلیارد نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه  برای تکمیل پل شهرک صنعتی سمنان ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان طی صورتجلسه سه جانبه تامین اعتبار پیگیری و در آینده‌ای نزدیکی این طرح افتتاح خواهد شد افزود: ۲هزار و ۸۳۷ هکتار زمین برای تعهد ساخت مسکن در طرح نهضت ملی طی چهار سال در استان سمنان نیاز است که ۲ هزار هکتار مربوط به شهر جدید ایوانکی است و طبق آخرین گزارش‌ها یکهزار و ۱۷۱ هکتار زمین تاکنون تامین شد و یکهزار و ۵۵۳ هکتار باقی‌مانده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام موجود در استان سمنان مورد ارزیابی قرارگرفته و بر اساس ارزیابی صورت گرفته پروژه‌های محوری با درصد پیشرفت بالا احصا شده‌ اظهارداشت: ۲۳ پروژه اولویت‌دار با پیشرفت فیزیکی بالا بر اساس این ارزیابی‌ها مشخص شدند.

به گفته حمیدی این پروژه‌ها به نهاد ریاست جمهوری اعلام شد و در صورت اختصاص اعتبار لازم، تا پایان سال به بهره‌برداری قطعی می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان  اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها را درمجموع ۹۸۵ میلیارد تومان ذکر واظهارامیدواری کرد: با اختصاص این مبلغ، بخش زیادی از پروژه‌ها تا زمان سفر رئیس‌جمهور افتتاح شود.

کد خبر 1622322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha