جهاد آبرسانی به روستاهای محروم در حال اجرا است

جانشین ناحیه سپاه شیروان گفت: آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان در قالب جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با حداکثر توان در حال اجراست و کارهای بسیار خوبی در حال انجام است.

سرهنگ مهدی کیوان- جانشین ناحیه سپاه شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: در این راستا احداث ۹۲ باب مخزن ذخیره آب شرب در قالب طرح جهاد آبرسانی سطح روستاهای استان خراسان شمالی از جمله شهرستان شیروان در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تأمین آب آشامیدنی جمعیتی بالغ بر ۴۹ هزار نفر در افق این طرح، ۹۲ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۲۵ هزار و ۹۸۰ مترمکعب احداث می شود.

سرهنگ کیوان عنوان کرد: این مخازن در مجتمع های آبرسانی «شیرین دره» در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان، «پرسه سو» در شهرستان راز و جرگلان، «زیدر سرانی» در شهرستان شیروان، «کهنه جلگه» در شهرستان مانه وسملقان در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی مخازن تاکنون ۵۲ درصد می باشد.

جانشین ناحیه سپاه شیروان بیان کرد: ۲۷ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۴۰ لیتر بر ثانیه نیز در این مجتمع ها در حال ساخت می باشد که تاکنون ساخت ۹ باب آن به اتمام رسیده است.

سرهنگ کیوان اضافه کرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی و کاهش بارندگی های چند سال اخیر که وضعیت تنش آبی در روستاها ایجاد کرده است برای بهره مندی بهتر و خدمات رسانی به مردم در حوزه آب روستایی در تلاش هستیم تا طرح های در دست مزبور هر چه زودتر به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: با اتمام طرح های مزبور مشکل بی آبی سطح روستاهای شهرستان برطرف خواهد شد و مردم از خدمات آب شرب و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: اکنون ۱۳۱ روستا و ۴ شهر زیر پوشش اداره آب و فاضلاب شیروان از آب لوله کشی برخوردار است که ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۴.۷ درصد مناطق روستایی این شهرستان را شامل می شود.

به گفته کیوان سرانه تولید آب در شیروان برای هر نفر در شبانه روز ۲۸۶ لیتر است.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، ۶۳ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۱۹ هزار روستایی و مابقی شهری است.

کد خبر 1622496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha