شیعیان نیجریه پیاده‌روی نمادین اربعین را آغاز می‌کنند

اعضای جنبش اسلامی نیجریه علام کردند که پیاده روی نمادین اربعین سالانه خود به سمت زاریا را روز سوم سپتامبر 2023 آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « independent.ng»، اعضای جنبش اسلامی نیجریه (IMN) اعلام کردند که پیاده روی اربعین سالانه خود به سمت زاریا را روز یکشنبه، سوم سپتامبر 2023 آغاز خواهند کرد.

به گزارش دیلی ایندیپندنت، پیاده روی نمادین اربعین یک مراسم مذهبی سالانه شیعیان است که معمولا در روز بیستم ماه صفر به مناسبت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) که در روز دهم محرم یا روز عاشورا به شهادت رسید، انجام می شود.

«احمد یوسف یاشی»، نماینده جنبش اسلامی نیجریه در ایالت باوچی هنگام صحبت با خبرگان در مورد پیاده‌روی اربعین، گفت که این سفر یک وظیفه مذهبی است که شیعیان هر سال آن را به انجام می‌رسانند.

یاشی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت اربعین به مناسبت شهادت امام حسین (ع)، هر سال توسط جنبش اسلامی نیجریه با حضور میلیون ها نفر از سراسر کشور برگزار می شود، گفت: جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ «ابراهیم یعقوب الزکزاکی»، این مراسم نمادین را برای بزرگداشت اقدام امام حسین (ع) و یارانش که در مقابل ظلم و ستم ایستادند، برگزار می‌کند.

وی افزود: پیش از آغاز پیاده‌روی سالیانه اربعین، جنبش اسلامی معمولا یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کند تا به عموم مردم درباره چیستی و اهمیت آن آموزش دهد.

نماینده جنبش اسلامی نیجریه در ایالت باوچی همچنین گفت: ما قبلا به همه مقامات مسئول در همه مکان‌هایی که شیعیان برای این پیاده‌روی از آنها عبور می‌کنند، اطلاع داده‌ایم.

وی با بیان اینکه این پیاده روی نمادین اربعین، مسالمت آمیز و عاری از هرگونه اقدام برای اخلال در حق عبور و مرور ایمن سایر کاربران جاده ای خواهد بود، گفت: هیچ گونه زنگ خطری نسبت به پیاده روی اربعین وجود نخواهد داشت و ما از مقامات می‌خواهیم تا امنیت افرادی که در این پیاده‌روی شرکت دارند را حفظ کنند.

کد خبر 1622724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha