پخش بدون مجوز صدای اذان از مساجد نیویورک، برای نخستین بار

شهر نیویورک در اقدامی تاریخی اعلام کرد که همه مساجد این شهر می‌توانند بدون گرفتن مجوز صدای اذان را در هر جمعه از بلندگوهای خود پخش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « abc7ny»،شهر نیویورک در اقدامی تاریخی اعلام کرد که همه مساجد این شهر می‌توانند بدون گرفتن مجوز صدای اذان را در هر جمعه از بلندگوهای خود پخش کنند.

به این ترتیب برای اولین بار در روز جمعه، اول سپتامبر صدای اذان برای اولین بار از مسجد «الامین» بدون اینکه نیازی به دریافت مجوز باشد، پخش شد.

روز سه‌شنبه، «اریک آدامز»، شهردار نیویورک  و رهبران شهر به طور علنی اعلام کردند که مساجد نیازی به دریافت مجوز برای پخش صدای اذان ندارند.

آدامز گفت: مساجد هم مانند مکان‌های عبادی دیگر نباید نیازی به مجوز برای اعلام ساعات مقدس داشته باشند.

وی افزود: ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا پیروان همه ادیان به مناسم دینی و ایمانی خود عمل کنند.

شهردار نیویورک گفت: شما جمعه‌ها صدای اذان را می شنوید، روز شنبه جامعه یهودی به معبد می روند و صدای ناقوس کلیساها نیز روزهای یکشنبه شنیده می‌شوند.

«کبیر چاودری»، متولی مسجد «الامین» در این باره گفت: ما توجه بسیاری از همسایگان خود را به خود جلب کرده‌ایم؛ آنها نه تنها با پخش صدای اذان مخالف نیستند بلکه از آن استقبال هم کرده‌اند.

«سام اسپوزیتو» از «اوزون پارک» که در همسایگی مسجد «الامین» زندگی می‌کند در این باره گفت: صدای اذان از مساجد نیز مانند زنگ کلیساها است و نوعی موسیقی محسوب می‌شود، بنابراین ما نباید مخالفتی با آن داشته باشیم.

کد خبر 1622780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha