فعالیت 50 موکب مسجدی در مسیر زائران پیاده حرم رضوی

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با اشاره به نزدیک شدن به دهه آخر ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا علیه السلام، از فعالیت 50 موکب مسجدی در راستای خدمات رسانی به زائران پیاده حرم رضوی در استان خبر داد.

حجت الاسلام «محمد خانی» مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: با توجه به نزدیک شدن به دهه آخر ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا علیه السلام، ستاد استقبال از زائران پیاده حرم متشکل از تشکل های مردمی و سازمان های مرتبط با حوزه مساجد فعال شد.

وی، به آمادگی مساجد برای میزبانی از زائران پیاده حرم رضوی اشاره و با بیان اینکه سال گذشته 40 موکب مسجدی در این ایام فعالیت داشت، افزود: امسال با هماهنگی های انجام شده و درخواست متولیان مساجد، 50 مسجد برای استقرار موکب و میزبانی از زائران اعلام آمادگی کرده اند.

حجت الاسلام خانی بیان کرد: از مجموع 50 موکب مسجدی، 24 موکب در شیروان، 12 موکب در بجنورد، 10 موکب در مانه و سملقان و چهار موکب در شهرستان فاروج به ارائه خدمات به زائران پیاده امام مهربانی ها می پردازند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با اشاره به اینکه پیش از این، بازدید از مساجد متقاضی و ظرفیت سنجی آن صورت گرفته، گفت: اسکان زائران، پذیرایی وعده های غذایی و نوشیدنی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی، از جمله خدمات موکب های مسجدی به شمار می رود.

وی تاکید کرد: در صورتی که مساجد میزبان، برای اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه های فرهنگی، روحانی و یا مداح نداشته باشند، با همکاری سازمان تبلیغات، طلبه روحانی به منطقه اعزام می شود.

حجت الاسلام خانی با اشاره به اینکه فعالیت موکب های مسجدی تا آخر ماه صفر ادامه دارد، افزود: هرچند این موکب ها با کمک مردم و خیران راه اندازی می شود، اما از مدیران و مسئولان انتظار می رود در حمایت از مساجد و فعالیت های فرهنگی مساجد، بیش از پیش همت داشته باشند.

وی سازمان میراث فرهنگی را یکی از دستگاه هایی خواند که می تواند در حمایت از مساجد بین راهی و جذب گردشگر مذهبی نقش آفرینی کند و اظهارکرد: مساجد، یکی از ظرفیت های آماده در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی و گردشگری به شمار می رود که قطعا اگر در دایره مهربانی و توجه مدیران و مسئولان قرار بگیرد، بیشتر می توان شاهد رونق فرهنگی استان بود.

کد خبر 1622891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha