انسان سازی مهم ترین وظیفه کانون های مساجد/ شناسنامه فرهنگی تهیه شود

حجت الاسلام تابعی گفت: مهمترین کاری که در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید اجرا شود بحث انسان سازی است انسانی که بتواند به سمت جامعه سازی حرکت کند آن هم جامعه ای که اسلامی باشد.

حجت الاسلام محمدعلی تابعی- نماینده مدیر حوزه علمیه خراسان در امور ارتباطات و تعاملات حوزوی کشور- با حضور در محل خبرگزاری شبستان در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله نهادهای موثری هستند که هنوز متاسفانه جامعه ما به اهداف و کارکرد آن نرسیده است.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری مساجد می تواند محل اجرای کارهای نو برای نسل جدید باشد و کار این نهاد تک بُعدی نیست و جامع الاطراف است و به ابعاد و نیازهای مختلف جامعه توجه دارد.

نماینده مدیر حوزه علمیه خراسان در امور ارتباطات و تعاملات حوزوی کشور با بیان اینکه جامعه از دو بخش ایران اسلامی و تمدن هزار ساله ایرانی برخوردار است، افزود: ابعاد مختلف فرهنگ و تنوع فرهنگی در کشور را باید مورد توجه قرار دهید که اسلام باعث پیوستگی آنان شده است.

حجت الاسلام تابعی عنوان کرد: اگر اسلام محوری و مسجد محوری نبود چیزی از ایران باقی نمی ماند و بحث تمدن سازی در کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیار مهم است و بحث فضاسازی نیز اهمیت دارد چرا که باعث ایجاد امواج فرهنگی می شود.

وی با اشاره به بخش اجتماعی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: یک فضایی ایجاد کنید تا نیروهای خروجی در طراز اسلامی باشند و کانون های فرهنگی هنری مساجد بحث شناسایی افراد در سطوح مختلف را در دستور کار قرار دهد و یک شناسنامه فرهنگی تعریف کنید.

نماینده مدیر حوزه علمیه خراسان در امور ارتباطات و تعاملات حوزوی کشور تاکید کرد: مهم ترین کاری که در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید اجرا شود بحث انسان سازی است انسانی که بتواند به سمت جامعه سازی حرکت کند آن هم جامعه ای که اسلامی باشد.

حجت الاسلام تابعی در پایان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد را توسعه دهید و مدارس را با استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون، رصد فرهنگی کنید و جای این موضوع در کشور خالی است.

کد خبر 1622991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha