حضوروزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمحل انفجار حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان

صولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بازدید میدانی و بررسی وضعیت انفجار حادثه معدن رزمجاه طزره، هم اینک وارد منطقه طزره در شهرستان دامغان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ سید صولت مرتضوی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تسلیت به خانواده های ۶ معدنچی حادثه معدن رزمجاه طزره گفت: در کوتاه‌ترین زمان استاندار سمنان و تیم‌های امداد و نجات کارگاهی با حضور در صحنه وارد عمل شدند، اما به دلیل بالا بودن میزان متان در معدن امکان ورود به داخل معدن نبود که با اقدامات و تخلیه گاز، حدود ساعت ۲ تا سه بامداد امدادگران وارد معدن شدند و پیکر ۶ معدنچی را از تونل خارج کردند و این حادثه مصدومی نداشت.

وی با اشاره به انجام بازدید از معدن طزره اظهارداشت: علت حادثه و گزارشات کارشناسی در دست بررسی و پیگیری است تا با تمهیدات ویژه حوادث تلخ این چنینی تکرار نشود.

استاندار سمنان که از شب گذشته در محل حادثه انفجار معدن حضور دارد، از وزیر کار استقبال کرد.

ساعت ۱۹:۳۰ امروز یکشنبه دوازدهم شهریور بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن شرکت زغال سنگ  البرز شرقی در طزره دامغان تونل ریزش کرد و ۶ نفر در معدن محبوس شدند.

بر اثر این انفجار تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شدند که در همان محل درمان شدند.

از دقایق اولیه حادثه نیروهای هلال احمر و اورژانس در محل حاضر شدند.

با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی، عملیاتی و پشتیبانی و پیگیری تمامی مسئولان مدیریت بحران استان سمنان و شهرستان دامغان، در کمتر از ۱۰ ساعت از انفجار معدن رزمجاه طزره، پیکر بی جان ۶ نفر از محبوس شدگان این حادثه کشف شد. ‌

بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی صفت در تونل محل حادثه انفجار معدن محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان کارگران از تونل خارج شد.

کد خبر 1622998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha