عملیات اجرایی راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین- یونسی آغاز شد

عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین- یونسی امروز(15 شهریور) با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین- یونسی امروز(15 شهریور) با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور آغاز شد.

پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر به عنوان یک پروژه فراملی در دست اجرا است که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد.

گفتنی است: عملیات اجرایی قطعه ۱۶ این پروژه که به آرزوی دیرینه خراسان جنوبی مبدل شده بود به سمت یونسی در محدوده خراسان جنوبی آن هم به طول ۳۲ کیلومتر اواسط سال ۹۸ آغاز شد.

سپس با دریافت دو مصوبه هیئت وزیران طی مدت سه ماه که منجر به اختصاص فاینانس داخلی برای اتصال بیرجند به شبکه راه‌آهن سراسری (ایستگاه یونسی) و ۷۰۰ میلیون یورو از محل فاینانس خارجی به منظور احداث راه‌آهن زاهدان به بیرجند شد، بر سرعت اجرای پروژه افزود.

موضوع سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه راه آهن بیرجند - یونسی به عنوان مطالبه استان در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در اوایل تشکیل دولت سیزدهم مطرح شد و طبق دستور آیت‌الله رئیسی مقرر شد وزارت راه و شهرسازی این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

تاکنون ۹ پیمانکار برای اجرای پروژه راه آهن بیرجند- قاین - یونسی مشخص شده و اجرای مسیر بیرجند- نهبندان در چهار قطعه تعریف شده است.

کد خبر 1623272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha