توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی در قالب طرح قرار دوازدهم در استان همدان

مهدوی گفت: بیش از ۲ هزار بسته معیشتی در قالب طرح قرار دوازدهم در استان همدان در سال جاری توزیع شده است.

امیر مهدوی، در گفت‌وگو  با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم در استان همدان گفت: طرح قرار دوازدهم با رویکرد ترویج فرهنگ مهدویت در قالب ارائه خدمات اجتماعی و با ساختاری جهادی و مشارکتی جهت اجرا در بقاع متبرکه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه از سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد که در استان همدان در حال انجام است.

دبیر طرح قرار دوازدهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان بیان کرد: در این طرح به‌منظور ساماندهی و تقویت مواسات، و افزایش مشارکت مردمی با اقدامی جهادی در دوازدهم هر ماه، بسته‌های معیشتی معطر به نام و یاد امام دوازدهم(عج)، به خانواده‌های کم‌برخوردار اهدا می‌شود.

دبیر طرح قرار دوازدهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: ترویج فرهنگ مهدویت و انتشار نام و یاد امام زمان(عج) در طول سال، ترویج فرهنگ خدمت به محرومان به‌عنوان یکی از وظایف منتظران، شبکه‌سازی مهدوی جهت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی، ایجاد رویه ثابت و هم‌صدایی بقاع متبرکه در توزیع بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی، ایجاد زمینه خدمت‌رسانی عمومی، افزایش مشارکت عمومی و برون‌سپاری ارائه خدمات با محوریت بقاع متبرکه، انعکاس و بازتاب خبری مناسب، ارائه خدمات اجتماعی توسط بقاع متبرکه و... از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از دو هزار سبد ارزاق در استان توزیع شده است افزود: در سال گذشته نیز حدود هفت هزار و ۵۰۰ عدد بسته سبد ارزاق بین افراد کم‌برخوردار از محل نیات واقفان نیک‌اندیش در سطح استان در قالب قرار دوازدهم توزیع شد.

مهدوی تصریح کرد: در دوازدهم هر ماه با نام و یاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) این طرح اجرا می‌شود که از جمله اقدامات قرار دوازدهم در استان همدان کمک‌هزینه درمانی به بیماران خاص، مساعدت دندانپزشکی، کمک‌هزینه تحصیلی، و مساعدت‌های موردی به افراد نیازمند و سایر برنامه‌های اجرای نیت‌شناسایی افراد مذکور توسط مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بوده است.  

وی یادآور شد: در شهرستان ملایر اجرای نیت واقف کمک هزینه درمانی بوده که در زمینه کمک به بیماران صعب العلاج و سخت درمان است از موقوفه سیف الدوله است و کمکهای موردی از موقوفه شمس الدوله جوزان بوده است.

دبیر طرح قرار دوازدهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از توزیع ۳۵۰ بسته ارزاق در شهرستان همدان در دوازدهم شهریور ماه خبر داد و گفت:  ارزش ریالی  هر بسته حدود یک میلیون تومان است.

وی افزود: در شهرستان نهاوند نیز یکصد بسته ارزاق به افراد شناسایی شده به صورت محرمانه در هر ماه توزیع می شود.

مهدوی یادآور شد:  ۱۲ ماه محرم به نیت  حضرت صاحب الزمان(عج) ویژه برنامه قرار دوازدهم را داشتیم که با شکوه و در همه شهرستان ها برگزار شد.

کد خبر 1623308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha