برقراری مساجد لازمه نهضت بازگشت به مسجد است/ بیش از ۲۰۰ باب از مساجد تهران برقرار هستند

حجت الاسلام محمدابراهیم با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ باب از مساجد تهران برقرار هستند و تلاش داریم این تعداد افزایش بیابد، گفت: اگر مسجد برقرار و به صورت شبانه روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم باشند، آنگاه نهضت بازگشت به مسجد محقق می‌شود.

حجت الاسلام «حسین محمد ابراهیم» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از عرضه طرح مساجد «برقرار» خبر داد و اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری که پشتوانه و توصیه دینی نیز دارد، پویا کردن مساجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: پس از دیدار مبلغان با مقام معظم رهبری و تأکیدایشان مبنی بر فعال کردن مساجد، طرح مساجد «برقرار» را آماده و در این طرح ویژگی‌ها، مؤلفه‌ها و خصوصیات، چالش‌های مساجد برقرار را مطرح کردیم، تا مساجدی که دارای ویژگی‌های مورد نظر هستند، به عنوان مساجد برقرار فعالیت کنند و دیگر مساجد با برطرف کردن موانع به گامی در جهت دستیابی به مساجد برقرار بردارند.

حجت الاسلام محمدابراهیم با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مساجد برقرار در تهران بیش از ۲۰۰ باب است، ابراز کرد: تلاش ما در این راستا است که تا پایان سال، تعداد مساجد برقرار را بنابر ظرفیت‌شان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: اگر مسجد برقرار و به صورت شبانه روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم شد، آنگاه نهضت بازگشت به مسجد محقق می‌شود، چراکه مسجد فعال و پویا باید برای همه مخاطبان خود برنامه‌های خاص تدارک ببیند و محل رفت و آمد دائمی همه اقشار جامعه باشد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به دیگر ویژگی‌های مسجد برقرار تأکید کرد: چنین مسجدی باید با کمک امام جماعت و اعضای هیئت امنا، برنامه‌های بومی برای مخاطبان تدارک ببیند و مسجد را فعال کند، از طرفی همه ارکان و کارگزاران مسجد برای پویایی مسجد برنامه‌ریزی داشته باشند.

حجت الاسلام محمدابراهیم مسأله جهاد تبیین را به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک واجب قطعی، فوری و عینی دانست و  خاطرنشان کرد: در این رابطه مساجد استان تهران با همکاری و هماهنگی  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، تعداد ۶۷ مسجد را به‌عنوان پایگاه‌های جهاد تبیین مشخص کردند و به صورت هفتگی مسأله جهاد تبیین را با دعوت از سخنرانانی که توانایی ترویج جهاد تبیین دارند، برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1623384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha