جهاد اسلامی: مذاکرات عربستان با آمریکا برای عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها محکوم است

جنبش جهاد اسلامی در فلسطین با محکوم کردن مذاکرات عربستان با آمریکا تاکید کرد: این مذاکرات باهدف انعقاد توافق سیاه جدید برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، جنبش جهاد اسلامی در فلسطین در بیانیه‌ای مذاکرات جاری بین عربستان و آمریکا را برای دستیابی به توافقی که منجر به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به بهانه مسئله فلسطین و مقدسات اسلامی در آن شود، محکوم کرد.

جهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف اعلام شده از این مذاکرات، انعقاد یک توافق سیاه جدید است که عربستان را به عنوان شریک جدید برای تشکیلات خودگردان فلسطین در چارچوب بازگرداندن نقش آمریکا در منطقه تبدیل می کندکه با منافع ملتها مغایرت دارد و به رژیم صهیونیستی به حساب امنیت ملی فلسطین دست بالا را در منطقه می دهد.

در این بیانیه آمده است: نقشی که تشکیلات خودگردان فلسطین در تأمین پوشش این مذاکرات و توافقات که ناشی از آن است، ایفا می کند، به منزله سقوط اخلاقی و ملی جدید برای آن است که در ازای یک مشت پول از اموال عرب‌ها از حقوق ملت و مقدسات ما چشم پوشی می کند.

جهاد تاکید کرد: ملت فلسطین به حقوق تاریخی خود در فلسطین پایبند خواهند بود، باوجود اینکه کسانی مشتاق پیوستن به اردوگاه دشمن و به رسمیت شناختن آن هستند.

پایگاه آمریکا «اکسیوس» گزارش داد: برت مک گورک، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه، این هفته به عربستان سعودی سفر می کند تا با مقامات ارشد فلسطین و بررسی نقش فلسطین در توافق احتمالی عادی سازی بین ریاض و اسرائیل با نظارت واشنگتن دیدار کند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند: نهاد امنیتی و نظامی این رژیم در حال تدوین موضعی در خصوص  چارچوب امنیتی توافق عادی سازی با عربستان سعودی است.

کد خبر 1623422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha