طعم شیرین خدمت در دست داوطلبان عاشق

دواطلبان هلال احمر در موکبهای اربعین چادرهای هلال را برپا می کنند و در کنار خادمان حسینی عشق می‌ ورزند ،انگیزه اصلی کادر درمان از حضور در این نوع خدمت‌رسانی عشق علاقه به حضرت اباعبدالله(ع)است که باعث می‌شود به صورت شبانه‌روزی و بدون احساس خستگی در موکب خدمت کنند

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، همایش پیاده روی اربعین حسینی  یک همایش نیست  یک عشق است و یک نماد از آفرینش جلوه‌هایی از زیبایی که با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

 طعم شیرین خدمت در دست داوطلبان عاشق

در میان خدمت خادمانی که عاشقانه در اربعین به زائران خدمات رسانی می‌کنند هستند کسانی که کمتر دیده می شوند

داوطلبان هلال احمر وقتی لباس  داوطلب هلال‌احمر را به تن می‌کنند برایشان نه رنگ پوست و نژاد بیماران‌شان فرقی می‌کند نه ملیت‌ و اصل‌ونسب‌شان.   

خدمت رسانی هلال احمر در این روزها رنگ و بوی حسینی گرفته است و مشخصا با تاسی از این سیره در تمام طول سال نیز در خدمت مردم خواهد بود تا با ایثارگری و از خودگذشتگی، زیارتی ایمن را برای زائران فراهم کند .

دواطلبان هلال احمر در موکبهای اربعین چادرهای هلال را برپا می کنند و در کنار خادمان حسینی عشق می‌ ورزند ،انگیزه اصلی کادر درمان از حضور در این نوع خدمت‌رسانی عشق علاقه به حضرت اباعبدالله(ع)است که باعث می‌شود به صورت شبانه‌روزی و بدون احساس خستگی در موکب خدمت کنند

رزق شان در این موکب ها ، تسکین درد بیماران و دعایی است که آنها را بدرقه می‌کنند چراکه خدمت کردن به زائران اربعین حسینی با هیچ چیزی نه قابل قیاس است و نه قابل مبادله.

موکب فاطمه الزهرای(س) ملایر در ابتدای ورودی ملایر از سمت تهران در بهشت هاجر نیز امسال برای نهمین سال است که دو هفته قبل از اربعین به پا شده و خدماتش تا پنج روز بعد از اربعین حسینی ادامه دارد

 طعم شیرین خدمت در دست داوطلبان عاشق

  در کنار خدمات این موکب  چادر هلال احمر کانون دواطلبان هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی ملایر نیز برپا شده و در این کانون پنج نفر از داوطلبان در حال خدمت  به زائران اربعین حسینی هستند.

 مریم زمانیان دختر جوان دهه هشتادی است که 21 سال سن دارد و حدود دو سال است همزمان با ورودش به دانشگاه به عنوان داوطلب هلال احمر در کنار چهار نفر دیگر از داوطلبان هلال احمر  مشغول خدمت رسانی به همشهریان و هموطنانش در عرصه کمکهای امدادی شده است

 وی در گفت وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه از زمانی که وارد دانشگاه شده با جمعیت هلال آشنا شده  و همکاری خود را به صورت داوطلبانه دو سال است که شروع کرده افزود: این دومین تجربه ی فعالیت من  با هلال احمر در اربعین حسینی برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) است که حس آن وصف نشدنی و حالی خوب است.

 زمانیان با اشاره به اینکه حدود سه هفته است در چادر هلال احمر در موکب فاطمه الزهرا(س) مشغول خدمت به زائران اربعین حسینی است گفت: چادر ما به صورت 24 ساعته فعال است بنده از هشت صبح تا ده شب در این چادر در کنار دیگر همکارانم در حال خدمت  رسانی به زائران هستیم.

 این داوطلب هلال احمر با بیان اینکه این موکب از موکب های سر مسیر و پرتردد است افزود: روزانه بیش از 500 نفر به چادر هلال احمر مراجعه می‌کنند که البته در روزهای پایانی این تعداد کمتر شده است.

 وی با بیان اینکه در این چادر خدمات درمانی و بهداشتی اعم از توزیع دارو و خدمات سرپایی  فشار سنجی ، باند و پانسمان و....  به زائران ارائه شد افزود: من هنوز به سفر کربلا مشرف نشدم  وقتی اینجا خدمات دهی به زائران را دام احساس می کنم به کربلا رفته و برگشته ام  کربلا رفتن فقط دیدن گنبد و بارگاه نیست همین که دلت حسین باشد همین که در این راه به زائران حسین خدمتی صادقانه داشته باشی همه این حس و حال خوب کربلا است.

 طعم شیرین خدمت در دست داوطلبان عاشق

زمانیان با بیان اینکه در طول برپایی با توجه به نبود شرایط دو سه روزی نتوانسته در چادر هلال خدمات دهی به زائران را داشته باشد تصریح کرد: حس می‌کردم حالم  به شدت گرفته شده و اگر اینجا تمام شد دلم برای خدمت رسانی تنگ می شود.

 وی با بیان اینکه کاش همیشه روزهای خوب خدمت را داشته باشیم گفت: بنده در ایام دهه اول محرم نیز با همکارانم در هئیتهای عزاداری در مسجد جامع شهر ملایر، تکیه حضرت ابوالفضل(ع) و حسینیه سید الشهدا خدمات  امدادی را به عزادران حسینی داشتیم

وجود یک دلگرمی تحمل انسان را در سختی ها دو چندان می کند

پریسا جعفری نیز با بیان اینکه اینجا با وجود گرمای تابستان  خوب شاید کمی مشکل باشد ولی یک دلگرمی هایی در کنار آن وجود دارد که تحمل انسان را دو چندان می کندت افزود: توصیه ی من به بچه های داوطلب این است که اگر در این مسیر قدم می گذارند سختی ها و خوبی های آن را با هم در نظر بگیرند.

این داوطلب هلال احمر با بیان اینکه خوشحالی زائران بهترین خاطره برای من است گفت: این خاطرات خوب  همیشه در ذهنم خواهد ماند خاطرات برای من شیرین است وقتی می‌ بینم از سنین مختلف اعم از نوزاد، نوجوان، جوان و با عشق و علاقه و اشتیاق در این مسیر گام برداشتند و دوست دارند هر چه زودتر خود را به کربلا میعادگاه عاشقان برسانند واقعا زیباست انگار که خودت با این زائران در این سفر همراه هستی .

 طعم شیرین خدمت در دست داوطلبان عاشق

این داوطلب هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر برای من حس اعتماد را به ارمغان می آورد و به همین دلیل است که دوست دارم در ایام اربعین با این جمعیت برای خدمت رسانی به مردم همسفر شوم تصریح کرد: در ایام اربعین باید  داوطلبانی فعال و با روحیه ی تیمی، اخلاق مدار و صبور باشند  چون در این کار با توجه به مراجعه ی زیاد زائران فقط باید صبور و خوش خلق باشی تا خسته نشوی.

وی با بیان اینکه خادم بودن افتخار و سعادت بزرگی است، توصیه کرد: داوطلبان باید بدانند که به عنوان داوطلب و خادم انتخاب شدند و این یک افتخاری است که امام حسین(ع) نصیبت می‌کند  و این که لیاقت پیدا کردم و این توفیق به من دست داد که بتوانم در خدمت زائران باشم  واقعا خداوند را شکر می کنم.

وی افزود:حس می کنم چند روزی که اینجا هستم جزو عمرم حساب نمی شود و آنقدر حس خوب در من به وجود آمده که دوست دارم همیشه این موکب باشد خاطرات برای من شیرین است به قدری از خدمت کردن به مردم لذت می بری که خستگی هم برایت شیرین است.

 طعم شیرین خدمت در دست داوطلبان عاشق

در این چادر نرگس مقدسیان، محمد مهرابی و محمد باقری نیز  به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

فاطمه رحمتی ملایر

کد خبر 1723726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha