اطلاع‌رسانی ورود قوه قضائیه به پرونده‌های عمومی مردم را دلگرم می‌کند

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه مردم باید از اقدامات دستگاه قضایی مطلع باشندگفت: اطلاع‌رسانی ورود قوه قضائیه به پرونده‌های عمومی مردم را دلگرم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در آیین تکریم محمد شریف ابراهیمی و معارفه محمدتقی گلی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با حضور دادستان کل کشور استاندار سمنان، رئیس کل دادگستری استان، جمعی از مسئولان استان و اعضای شورای تامین با اشاره به اهمیت دستگاه قضایی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم باید قوه قضائیه، دادگستری و دادگاه را مأمن خود بدانند.

وی افزود: نقطه اوج دستگاه قضایی آن است که مردم احساس کنند برای دادرسی و استیفای حقوق خود از مأمن و ملجأ بهره‌مند هستند.

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به جایگاه قضاوت در آموزه‌های دینی گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید «إن المقسطون عند اللهِ یوم القیامة علی منابرَ من نورٍ، عن یمینِ الرحمنِ، الذین یعدلون فی حکمِهم وأهلِیهم وما وُلُّوا»

امام جمعه سمنان ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمود کسانی که قسط و عدل و داد را نسبت به خانواده خود و سایرین اعمال می‌کنند، در روز قیامت بر منبرهایی از نور قرار دارند در حالیکه در سمت راست رحمت خدا قرار دارند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان تصریح کرد: از سوی دیگر، روایات بسیار سنگینی در مورد افرادی که در مقام قضاوت قرار می‌گیرند اما وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند نقل شده است.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه بدترین جای جهنم به قضاتی اختصاص دارد که عدالت و قسط را رعایت نمی‌کنند گفت: اگر یک قاضی کار خود را به خوبی انجام دهد، در روز قیامت در جایگاه بسیار ممتازی قرار خواهد گرفت.

وی جهت گیری کلی دستگاه قضایی در نظام جمهوری اسلامی ایران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: البته گاهی یک قاضی یا یک دادستان مرتکب کار اشتباه یا خلاف عرف و شرع می‌شود اما بدنه قضات کشور را نیروهای مومن تشکیل می‌دهند.

اطلاع‌رسانی ورود قوه قضائیه به پرونده‌های عمومی مردم را دلگرم می‌کند

امام جمعه سمنان «دقت در مقام قضاوت» را یکی از مولفه‌های مهم در امر دادرسی عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی خدمات و دستاوردهای قوه قضائیه بسیار ضروری و لازم است چراکه مردم باید از روند فعالیت های دستگاه قضا مطلع باشند.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه ایجاد عدالت، زمینه ساز امیدآفرینی در جامعه است تصریح کرد: اطلاع رسانی اقدامات دستگاه قضایی، اعتماد مردم به نظام را افزایش خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود رعایت «آداب قضاوت» را امری ضروری دانست و گفت: پیگیری مطالبات مردمی نظیر مساله آب توسط مقامات قضایی باعث دلگرمی و رضایتمندی آحاد مردم خواهد شد.

وی با اشاره به حادثه تاسف‌بار معدن طزره دامغان تصریح کرد: سه وزیر دولت و نیز استاندار محترم در ساعات نخست وقوع حادثه، این مساله را پیگیری کردند که این امر ارزشمند و قابل تقدیر بود.

حجت‌الاسلام مطیعی با تاکید بر اطلاع رسانی روند پیگیری پرونده های مهم گفت: مردم از نظام جمهوری اسلامی توقع عدل و قسط دارند و عملکرد بخش‌های مختلف را به پای نظام می‌نویسند.

امام جمعه سمنان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برخی اقشار جامعه امکان استفاده از وکیل را ندارند خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه قضایی باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند قوه قضائیه به نمایندگی از نظام جمهوری اسلامی، مدافع آنها است و اجازه تضییع حقوقشان را نمی‌دهد.

کد خبر 1723789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha