اقامت ۱۳۰ هزار گردشگر خارجی در استان آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اقامت ۱۳۰ هزار گردشگر خارجی در استان با ۱۵۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «احمد حمزه زاده» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز اظهار داشت: دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز ماه آینده در سالن های استاد شهریار، آذربایجان و پروین اعتصامی نمایشگاه بین الملی تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که ۴۰۰ غرفه شامل ۲۲۰ غرفه صنایع دستی و ۱۶۰ غرفه گردشگری برای این منظور اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸۶ رشته صنایع دستی فعال استان معرفی خواهد شد. در عین حال این اداره کل با سازمان صمت برای برگزاری نمایشگاه مستقل دیگری برای فرش همکاری می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی بر لزوم برگزاری تورهای آشناسازی و در کنار آن برپایی نمایشگاه ها و تولید محتوا با هدف جذب گردشگر تاکید کرد و گفت: زمستان قبل با ابتکار کانون تشکل های حرفه‌ای گردشگری برای ۱۵۰ آژانس تور آشنایی برگزار کردیم که نتیجه آن برقراری تورهای گردشگری ۳۰ آژانس از این تعداد در تابستان امسال بود.

وی افزود: در این مدت ۹۵ درصد ظرفیت مراکز اقامتی اشغال شده و بلیط فروشی موزه ها به ۴۵۰ هزار نفر با افزایش ۸۰ درصدی و اقامت ۱۳۰ هزار گردشگر خارجی در استان با ۱۵۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل نتیجه همین اقدامات بوده است.

حمزه زاده در ادامه از مکان یابی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در پنج منطقه استان خبر داد و گفت: ناحیه ویژه قزلجه میدان مهمترین آنهاست که ۳۰ واحد آن با متولی گری شرکت شهرک های صنعتی به مرحله بهره برداری رسیده و در مرند، کلیبر، اسکو و مراغه نیز به دنبال ایجاد این بازارچه ها هستیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود مشکل اصلی حوزه گردشگری آذربایجان شرقی را «بازاریابی و تبلیغات» عنوان کرد و گفت: هدف گذاری اصلی صورت گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی و کانون گردشگری آذربایجان شرقی بر همین موضوع متمرکز شده و تولید محتوا برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان در قالب ۵۰۰ کلیپ از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص می باشد.

  • مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزاری رویدادهای مختلف استانی، ملی و بین المللی برای معرفی ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی را دومین موضوع مورد توجه در این حوزه برشمرد و خاطر نشان شد: برای تابستان امسال ۵۶ رویداد در سطوح شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی در قالب جشنواره ها و همایش ها و نمایشگاه ها تعریف شده که تاکنون ۲۷ مورد از این رویدادها برگزار شده است.
کد خبر 1723937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha