اقدامات جهادی در راس برنامه های کانون امام خامنه ای

اقدامات جهادی و فعالیت های قرآنی در راس برنامه های کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای شهرستان خنداب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، کانون فرهنگی و هنری امام خامنه ای مدظله العالی مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) خنداب در اواخر سال ۱۳۹۱ با تلاش امام جمعه وقت شهرستان خنداب ( حضرت حجت الاسلام والمسلمین تقی لطفی ) تاسیس شد که جزء اولین کانون هایی بود که در شهرستان خنداب شروع فعالیت میکرد.

از همان ابتدا کانون امام خامنه ای مدظله العالی تمرکز اصلی اش بروی قرآن و مباحث قرآنی و دینی بود که با حضور نوجوانان و جوانانی که مشتاق قرائت و حفظ قرآن بودند کار خود را با قدرت آغاز کرد.

رفته رفته و با تلاش شبانه روزی مدیران و رابطین کانون تعداد اعضای بیشتر شد و تا جایی که در کلاس های تابستانی سال ۱۳۹۴ بیش از ۳۰۰ نونهالان، نوجوان و جوان جذب مسجد و کانون شدند و از همان روز ها روزانه به تعداد نفرات کانون به لطف الهی افزون می شود. 

اقدامات جهادی در راس برنامه های کانون امام خامنه ای

این جذب حداکثری با برنامه های منسجم، متنوع، شاد، مورد نیاز هر رده سنی، رفاقت با تک تک اعضا، هماهنگی با مدرسه و پایگاه بسیج و امام جماعت و هیئت امنای مسجد محقق شده است.

این کانون در زمینه های قرآنی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، سیره شهدا، هیئت مذهبی، اقدامات جهادی و... حرف اول را در بین کانون های مسجد شهرستان می زند.

اقدامات جهادی در راس برنامه های کانون امام خامنه ای

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری امام خامنه ای مدظله العالی مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) خنداب در ادامه به گوشه ای از فعالیت های کانون در یک دهه فعالیت اشاره کرد و گفت: در بخش قرآنی، برگزاری کلاس های روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱ و ۲ ، حفظ قرآن، قصه های قرآنی  در دستور کار قرار داشته است.


محسن یادگاری ادامه داد:  برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی درون مسجدی، برپایی هفتگی کرسی تلاوت، اعزام اعضای برتر به مسابقات مدهامتان‌، اجرای طرح تلاوت نور و... از دیگر برنامه های قرآنی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت های این کانون در حوزه فرهنگی نیز گفت: در بخش فرهنگی با برپایی ایستگاه صلواتی در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی، پخش فیلم های سینمایی متناسب با زمان،  برگزاری جشن در مناسبت های ملی ازجمله دهه کرامت، دهه ولایت و... برگزاری کلاس باز و بست سلاح در خدمت جوانان و نوجوانان هستیم.

اقدامات جهادی در راس برنامه های کانون امام خامنه ای

مسئول کانون فرهنگی و هنری امام خامنه ای مدظله العالی مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) خنداب همچنین به بحث سلامت جسم اعضا نیز تاکید کرد و گفت: عقل سالم در بدن سالم است به همین منظور ما با برگزاری برنامه های ورزشی در راستای سلامت جسمی و روحی اعضا نیز تلاش می کنیم.

یادگاری برگزاری کلاس های فوتسال، کشتی، کونگ‌فو، والیبال، تیراندازی، تنیس روی میز، فوتبالدستی، برنامه هفتگی کوهنوردی، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کانون مساجد شهرستان خنداب و... را نیز از برنامه های ورزشی این کانون دانست.

وی فعالیت های اجتماعی کانون را شامل برگزاری جشن های مردمی در فضای پارک های شهر خنداب، نشست تخصصی ویژه مادران با موضوع خانواده موفق قرآنی، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه دختران و پسران در  فضای رسانه دانست و ادامه داد: پرداختن به سیره شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه های این کانون است.

اقدامات جهادی در راس برنامه های کانون امام خامنه ای

مسئول کانون فرهنگی و هنری امام خامنه ای مدظله العالی مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) خنداب اضافه کرد: قرائت وصیت نامه شهدا بین دو نماز و قبل از تلاوت نور، مراسم قرائت زیارت پرفضیلت عاشورا در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام، مراسم شبی با شهید در منزل خانواده شهدا و غبارروبی قبور شهدای شهر خنداب با حضور اعضای کانون را از دیگر برنامه ها دانست که در طول سال برگزار می شود.

وی همچنین به فعالیت هیئت مذهبی مسجد اشاره کرد و گفت: با تلاش مدیر کانون و فرمانده پایگاه بسیج مسجد هیئت «یاوران مهدی (عج)» در  سال ۱۳۹۳ تاسیس شد و از همان روز تا به امروز در مراسمات شادی و عزای ائمه معصوم(ع) مراسم هفتگی هیئت را دارند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این هیئت به صورت هفتگی شب های جمعه پس از اقامه نمازجماعت مغرب و عشاء به مدت ۱ ساعت برنامه دارد.

یادگاری همچنین به اقدامات جهادی این کانون نیز اشاره کرد و گفت: در راس تمامی کار های این حوزه می‌توان به اقدامات جهادی اشاره کرد که در ایام کرونا این فعالیت ها بسیار چشمگیر بود.

اقدامات جهادی در راس برنامه های کانون امام خامنه ای

مسئول کانون فرهنگی و هنری امام خامنه ای مدظله العالی مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) خنداب اضافه کرد: اعضای کانون با همکاری پایگاه بسیج مسجد بیش از ۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و الکل به دست مردم شهیدپرور شهر خنداب رسانده و بالایی هزار ماسک بین اهالی شهر توزیع کردند و چندین بار کل سطح شهر را با مواد مربوطه ضدعفونی کردند.
وی از دیگر اقدامات جهادی کانون فرهنگی و هنری امام خامنه ای مدظله العالی را اهدای بسته کمک معیشتی به خانواده های بی بضاعت و نیازمند اشاره کرد و ادامه داد: در مناسبت های مختلف از جمله عید فطر، شب های قدر ، شب عید نوروز ، عیدغدیر و... به دست خانواده های کم برخوردار می رسد .

یادگاری اضافه کرد: همچنین همکاری همه جانبه این کانون با دبیرخانه کانون استان و موسسه حضرت خدیجه(س) و برنامه تلویزیونی سمت خدا هر ۶ ماه یک بار بسته های گوشت های یک کیلویی به دست خانواده نیازمندان می رسد.


کسب رتبه برتر کانون امام خامنه ای در سطح استان

یادگاری همچنین اضافه کرد: کانون فرهنگی و هنری امام خامنه ای مدظله العالی در سال های ۹۷ و ۹۸ بعنوان کانون برتر در سطح استان مرکزی شناخته شد و از مدیر و اعضای کانون از سوی دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

مسئول کانون فرهنگی و هنری امام خامنه ای مدظله العالی مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) خنداب ادامه داد: حال کانون فرهنگی و هنری امام خامنه ای مدظله العالی مسجد حضرت صاحب الزمان عج خنداب با قدرت مضاعف با بیش از ۱۸۰ عضو نونهال،نوجوان و جوان پسر و بالای ۱۰۰ عضو دختر برای کلاس تابستانی و اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۲ با همکاری پایگاه بسیج سید احمد خمینی ره مسجد حضرت صاحب الزمان عج خنداب در حال خدمت رسانی است.

کد خبر 1724183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha