همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در سمنان برگزار می شود

مطهری از برگزاری همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در ۸ شهرستان سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سردارعباس مطهری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ار زش‌های دفاع مقدس استان سمنان در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا و رزمندگان برای دفاع از اسلام، انقلاب و کشور بهترین هایشان را پای کار آوردند و بهترین‌هایشان را برای دفاع مقدس گذاشتندگفت: اکنون نیز وظیفه همه است که به بهترین شکل در خدمت هفته دفاع مقدس باشند.

وی گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس به این دلیل است که تمام ظالمان علم، اقتصاد و فرهنگ، جهان با تمام توان نظامی، رسانه ای و دیپلماسی و اقتصادی به میدان آمدند و دست به دست هم دادند تا این مردم و نظام و انقلاب را نابود کنند، ولی ملت غیور ایران و سربازان امام خمینی (ره) در سخت‌ترین شرایط ایستادگی کردند و آن‌ها را شکست دادند.

سردار مطهری ادامه داد: ما در هشت سال جنگ تحمیلی با کشورهای مختلفی مقابله کردیم که به لحاظ تجهیزاتی بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات را در اختیار داشتند، اما ما با دستان خالی، ولی تکیه بر نیروی ایمان آن‌ها را شکست دادیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس از استان‌های سرآمد است ادامه داد: استان سمنان از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود و نقش آن در جنگ تحمیلی بی‌بدیل بود.

وی گفت: ما دامنه‌های سختی‌ها را پشت سر گذاشتیم تا خرمشهرهایی را فتح کنیم و همچنین خرمشهرهایی در پیش رو داریم که این ملت نشان داده همه را فتح خواهد کرد و پرچم لااله الا الله را بر ققل رفیع جهان به اهتزار در خواهد آورد.

مطهری با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان سمنان ضمن بیان اینکه هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، هشت شب برنامه زنده از سیمای این استان پخش می‌شود، اضافه کرد: برای امسال تدوین ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس ابلاغ شد که تاکنون ۴۰ عنوان چاپ شده و تا آخر سال مابقی نیز پاپ و در کنگره ۳۰۰۰ شهید استان سمنان رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد همچنین ۱۵ عنوان کتاب صوتی دیگر نیز تا آخر سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

مطهری بیان کرد: در حوزه جمع‌آوری آثار خاطرات و زندگینامه شهدا و خانواده‌های آنها اقدامات خوبی انجام شده و گنجینه بزرگی در این زمینه داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در یادمان های شهدای گمنام استان خبر داد و افزود: برگزاری محافل خاطره‌گویی با حضور رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، برپایی یادواره‌های شهدا، مسابقات کتابخوانی، ویژه برنامه جهاد مقاومت از دیروز تا امروز، نشست های ویژه دختران و بانوان، حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در نمازجمعه ۱۹ شهر استان، برپایی رژه نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس، محافل خاطره گویی روحانیون، نشست ادبی نویسندگان و شاعران نوقلم، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و...از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان است.

وی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: قرار است که همزمان با بازگشایی دانشگاه ها، ایستگاه های صلواتی که از یادگارهای فرهنگ دفاع مقدس است در دانشگاه های مختلف استان برپا شود.

همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در سمنان برگزار می شود

مطهری از برگزاری هشت برنامه زنده در هشت شب هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه ها هر شب از ساعت ۹ الی ۱۰ شب برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: علاوه بر این ویژه برنامه «ماه نشان» که شامل خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس است و ساخت و تولید نیز آغاز شده از دیگر برنامه‌های هنری هفته دفاع مقدس در استان است.

وی بر لزوم توجه ویژه به نسل جوان به عنوان آینده سازان کشور تاکید و تصریح کرد: گروه های سنی کودک، نوجوان و جوان در همین راستا به طور ویژه مورد توجه ما قرار دارد و برنامه های متعددی برای این نسل آماده شده است.

مطهری با بیان اینکه برنامه‌های تعاملی برای این نسل تهیه و آماده شده ادامه داد: این نسل دفاع مقدس و ارزش های آن را لمس و تجربه نکردند و تنها آن را از زبان دیگران شندند لذا ما به دنبال ایجاد فضایی هستیم که این نسل از طریق برنامه های بنیاد بتوانند ارزش های آن دوران را درک و تجربه کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اجرای برنامه به دنبال ستاره‌ها را در این راستا ارزیابی کرد و گفت: در قالب این برنامه، جوانان و نوجوانان با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس از برنامه های تبیینی تدارک دیده شده بهره برده و والدین آنها نیز می توانند در کنار فرزندان خود از این برنامه ها بهره‌مند شوند.

وی در ادامه یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزاری همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» است که چهارشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۹ در مرکز استان با سخنرانی زنده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار خواهد شد.

مطهری اضافه کرد: این همایش همزمان در مرکز استان، شهرستان‌ها، بخش‌ها، روستاها، ادارات و نهادها، پایگاه‌ها و نواحی مقاومت بسیج  با حضور پیشکسوتان جهاد و مقاومت برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: در سطح استان مسئولیت ستادی سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» با شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مشارکت مؤثر فرماندهان نظامی و مدیران استانی است و در شهرستان‌ها شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هر شهرستان به ریاست فرماندار و دبیری فرمانده سپاه ناحیه و مشارکت مؤثر مسئولان ادارات و نهادهای مرتبط است.

وی ابراز داشت: این مراسم با حضور پیشکسوتان، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهداء دوران دفاع مقدس و همچنین خانواده معظم شهداء، رزمندگان و جانبازان مدافع حرم (جبهه مقاومت) و فعالان نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت با پیش‌بینی ۵۰ درصد پیشکسوتان زن و ۵۰ درصد پیشکسوتان مرد برگزار خواهد شد.

کد خبر 1724527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha