«زفه المولد» آداب و رسوم ریشه دار مردم سودان در جشن پیامبر(ص)

«زفه المولد» یکی از آداب و رسوم ریشه دار در سودان است و مردم سودان از هفته ها قبل از سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) خود را برای برگزاری این مراسم آماده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، با آغاز ماه ربیع الاول و به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) کشورهای مختلف جهان این روز را جشن می‌گیرند. کشور سودان نیز از جمله کشورهایی است که با آغاز ماه ربیع الاول جشن خود را آغاز می‌کند.

مردم سودان با وجود شرایط سخت و جنگ و درگیری با آداب و رسوم خاصی میلاد پیامبر اکرم(ص) را جشن می‌گیرند. سالروز جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در سودان با آغاز ماه ربیع الاول برگزار می‌شود و مردم سودان در روزهای جشن، شعرهای دینی زمزمه می‌کنند.

این مراسم «زفة المولد» (جشن میلاد) نام دارد و بر همین اساس، طبق سنت هر ساله برای پیامبر اکرم(ص) جشن می‌گیرند.

در همین راستا، شبکه های اجتماعی فیلم و تصاویری از مشارکت صدها نفر در ایالت‌های مختلف این کشور برگزار کردند.

جشن میلاد نبی اکرم(ص) با آغاز ماه ربیع در محله عطبره، شهری در استان نهر النیل کشور سودان برگزار شد و پلیس ایالتی نهر النیل طرح امنیتی خود را در خصوص تأمین امنیت جشن میلاد پیامبر (ص) اجرا کرد.

اما باید گفت که درگیری‌های مسلحانه در سودان باعث شده جشن‌هایی که معمولاً در میادین باز برگزار می‌شد، کاهش یابد و این جشن‌ها به مساجد و زاویه‌ها منتقل شود.

محله سنار نیز به دلایل شرایط امنیتی و فوق العاده مجبور شدند تا جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) را متوقف کنند.

راما عمر، وبلاگ نویس درباره برگزاری جشن میلاد نبی اکرم(ص) نوشت: جشن در شرق رود نیل یکی از زیباترین اتفاقاتی است که در این دوره رخ داده است. امید است که زندگی به حالت عادی در این کشور بازگردد.

یونس واد الدکیم، وبلاگ نویس دیگر اظهار داشت: «بیش از صد سال است که این کشورشاهد جشن میلاد پیامبر بوده است، جایی که صداها با تکبیر، کف زدن و دعا برای پیامبر اکرم(ص) بلند می شود، خیمه هایی برای ذکرو تلاوت برپا می‌شود و بچه ها با خوردن شیرینی شادی می کنند و فقرا از سفره های الرحمن می خورند.

«زفه المولد» یکی از آداب و رسوم ریشه دار در سودان است، زیرا هفته ها قبل از سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) که مصادف با 12 ربیع الاول هر سال هجری است، آغاز می‌شود.

کد خبر 1724588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha