مهارت آموزی و خلاقیت به عنوان گامی اصلی ما در آموزش و پرورش استان است

کمالیان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: مهارت آموزی و خلاقیت به عنوان گامی اصلی ما در آموزش و پرورش استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، علیرضا کمالیان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری گفت: پروژه مهر مجموعه اقدامات برای بازگشایی مدارس از تیرماه تا شروع سال تحصیلی دنبال می شود تا بازگشایی و شروع زیبا برای مدارس رقم بخورد.

وی افزود:  امسال شهریورماه درگیر جذب نیروهای استخدامی ماده ۲۸ بود و یکی از گام های بلند در راستای اجرای سند تحول آموزش و پرورش برداشته شد تعریف کانون های ارزیابی معلمان بود.

وی گفت: امسال بخش عمده کار ما در زمینه نیروی انسانی بود و در شهریور نیز بحث توسعه متوازن را خواهیم داشت.

کمالیان گفت: استان یزد در کشور رتبه برتر جذب فنی و حرفه ای و کاردانش داشته است که امسال باید توسعه پیدا کند.

وی افزود: توسعه رشته های نظری نیز تکلیف ما توسعه رشته ریاضی و معارف و کاهش رشته انسانی و تجربی است.

کمالیان گفت: طرح و برنامه ما شامل طرح کارا، سواد رسانه، طرح مهارت است که در مقاطع متوسطه دنبال می شود.

وی گفت: نهایی سازی دروس و امتحانات، المپیادهای دانش آموزی نیز در این مقطع دنبال می شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش یزد گفت:  در دوره اول متوسطه ۶۲ هزار و ۲۷۶ دانش‌آموز در قالب ۳۵۲ مدرسه، متوسطه نظری ۲۶ هزار و ۱۶۳ دانش‌آموز در قالب ۱۸۰ مدرسه و در هنرستان ها نیز ۲۰ هزار ۵۸۴ دانش‌آموز در قالب ۱۳۳ مدرسه فعالیت دارند.

وی گفت: با توجه به بحث مهاجرت شاهد تغییرات در آمار دانش آموزان هستیم و با این توجه آمار مستندی وجود ندارد و آمار پیشبینی ناپذیر است.

کمالیان گفت: ما در کشور در بحث کنکور رتبه چندین ساله داریم ولی در این راستا فعالیت های مانند توسعه متوازن از دنبال می‌کنیم و با طرح های مانند جذب هنرستان ها و کارآمدی دانش آموزان در این زمینه گام بر میداریم .

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: هدایت تحصیلی درست نیز از جمله اقدامات دیگر ما است که با برنامه ریزی برای خانواده ها و دانش آموزان سعی داریم آگاهی برای تصمیم درست و انتخاب رشته را داشته باشیم.

وی گفت: اعتماد به مدارس دولتی از جمله مباحث دیگر ما است که اولویت استان در صدر قرار دادن مدارس دولتی بود  و از لحاظ اهمیت دادن و توجه به مدارس نیز سعی کرده ایم گام های موثری برداریم.

کمالیان گفت: مهارت آموزی و خلاقیت به عنوان گامی اصلی ما است که جذب ۵۰ درصدی دانش‌آموزان نیز در هنرستان ها به عنوان سیاستی برای ما است.


وی افزود: ضریب جذب ۴۷ درصد در هنرستان ها بود که در توسعه کمی و کیفی به سمت هنرستان های جوار کارخانه و معدن دنبال کرده ایم .

کمالیان گفت: ما در رشته های تاسیسات، معدن هنرستان تاسیس کردیم که امسال نیز در بخش فولاد، شیشه اردکان، نساجی و معدن را نیز هنرستان جدید جوار کارگاهی خواهیم داشت و رشته بهیاری را نیز خواهیم داشت.

وی گفت: امسال در پایه دوازدهم میزان تاثیر سوابق تحصیلی ۵۰ درصد خواهد بود و در پایه های دهم و یازدهم نیز دروس نهایی خواهیم داشت و سوابق مورد نیاز برای کنکور خواهد ساخت.

کمالیان گفت: رویداد اول متوسطه نیز جشنواره نوجوان خوارزمی در ۱۳ محور است که تاثیر بسیار زیادی را خواهد داشت و مرحله مدرسه ای و استانی خواهیم داشت.
 

کد خبر 1724683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha