باید شهدا و سیره شهدا را بعنوان الگوهای جامعه به نسل جوان معرفی کرد

حجت الاسلام یعقوبیان گفت:باید تلاش شود تا شهدا و سیره شهدا را بعنوان الگوهای جامعه به نسل جوان و دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه معرفی کرد شهدا می‌توانند بهترین نمونه از جهت ایمان، اخلاص و حتی بهترین الگوی درسی برای جوانان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، به مناسبت آغاز حکومت امام زمان در محل سالن حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد، حجت الاسلام محمدجواد یعقوبیان اظهار داشت: تحول مدیریتی همراه با عدالت در حکومت جهانی امام مهدی(عج) تحقق می‌یابد.

استاد حوزه علمیه قم  بابیان این حدیث از پیامبر(ص) افزود: حضرت محمد(ص) همیشه در سخنانش با حالتی از شادی و شعف، از خداوند در خواست می‌کرد که خدایا برادرانم را به من بنمایان که من بتوانم آنها را ملاقات کنم، هنگامی که اصحاب و یارانش می‌گفتند آیا منظور از برادران ما هستیم، خاتم الانبیاء می‌گفت برادران من یاران آخرالزمان هستند که مرا ندیده اند اما دین مرا برگزیده اند.

عضو کانون مهدویت خاطر نشان کرد: این حدیث  تعبیر بسیار مهمی دارد و پیامبر یاران و اصحاب امام زمان را برادر خود خطاب کرده است، این نشان‌دهنده این است که افرادی که جزء باران حضرت مهدی قرار می‌گیرند و از سپاهیان آن حضرت هستند درجه دینشان کامل است، اینان در تقوی و اهمیت دادن به دستورات دینی از لحاظ اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بسیار مقید هستند که مبادا در این موارد قصوری از آنها سر بزند، نمونه کامل این افراد را می توان در سیره عملی شهدا دید.  

وی تصریح کرد: باید تلاش شود تا شهدا و سیره شهدا بعنوان الگوهای جامعه به نسل جوان و دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه معرفی کرد، کسانی که شهدا را ندیدند، اما شهدا می‌توانند بهترین نمونه از جهت ایمان، اخلاص و حتی بهترین الگوی درسی برای جوانان باشد، که متاسفانه هرچه ما متولیان فرهنگی در این زمینه کوتاهی کنیم دشمن خیلی خوب برای جوانان ما الگو سازی می کند و از طریق کارتون، محتوای کتاب های درسی و غیردرسی و حتی از طریق فیلم سازی الگوهای بچه ها را تغییر. داده به شخصیت های پوچ‌ خیالی و شخصیت های ضد ارزش های دینی.

حجت الاسلام یعقوبیان افزود:باید از همان سنین بچگی ابتدا خانواده ها و سپس از طریق مدارس و آموزشگاه های درسی و محتوای کتاب های آموزشی این الگوها و قهرمانان ملی و دینی را  به بچه ها معرفی کرد تا آنها شهدا را بشناسند، یکی از نویسندگان مسیحی در کتابش نوشته بود اگر حسین متعلق به مسیحیت بود آن را چنان به دنیا معرفی میکردیم که همه مردم به دین امام حسین درآیند.

 استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: جامعه منتظر اگر می‌خواهد الگو معرفی کند و جوانان را برای یاری رساندن در سپاه امام زمان (عج) تربیت کند باید از اهل بیت(ع) و رهروان راه اهل بیت که در جامعه ما شهدا هستند استفاده کند، کسانی را که بهترین مصداق و تبلور کسانی باشند که مایه افتخار اسلام و ایران باشد کسانی که با تلاش خود در راه ولایت اهل بیت ذوب شدند، که اگر بخواهیم در زندگینامه شهدا دقت کنم و با تأمل سیره شهدا را درک کنیم میتوانیم از آنها در همه مراحل زندگی الگو بگیریم و جامعه را بسوی ظهور هرچه سریعتر امام عصر(عج) آماده سازی کنیم.  

لازم به ذکر است ،مراسمی همراه با مولودی خوانی و مداحی قاریان برتر استان برگزار شد و  فعالان حوزه هنری و کسانی که در زمینه مسابقات قرآنی در سطح کشور جزء نفرات برگزیده شدند تقدیر و تشکر به عمل آمد و همینطور قلک های حامیان انتظار هم در این مراسم با حضور اعضای کانون و حامیان ملی شکسته شد.

کد خبر 1725639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha