افتتاح بزرگ‏‌ترین مجتمع فرهنگی-اسلامی بنگلادش در سال 2024 میلادی

اداره مورد مذهبی بنگلادش اعلام کرد که حداقل 98 درصد از کار ساخت و ساز پروژه بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی- اسلامی در «چیتاگونگ» بنگلادش با هزینه 281 کرور تکمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « bssnews»، حداقل 98 درصد از کار ساخت و ساز پروژه بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی- اسلامی «چیتاگونگ»، بزرگ‌ترین بندر و دومین شهر بزرگ بنگلادش با هزینه 281 کرور تکمیل شده است.

اگرچه کار ساخت و ساز تقریبا در مرحله نهایی است، اما تاریخ افتتاح هنوز توسط ریاست بنیاد امور مذهبی بنگلادش تعیین نشده است.

بنیاد امور مذهبی بنگلددش اعلام کرد که پس از راه اندازی این مجتمع فرهنگی-اسلامی ،حداقل 45 فرصت شغلی جدید برای جوانان ایجاد خواهد شد.

این بنیاد همچنین تاکید کرد که نیازهای اطلاعاتی معلمان، دانش‌آموزان و پژوهشگران توسط این مجموعه تامین می‌شود.

در بیانیه منتشر شده از سوی بنیاد امور مذهبی بنگلادش آمده است که در کنار افزایش استاندارد آموزشی، فعالیت های فرهنگی شهر  «چیتاگونگ» نیز احیا می شود.

کمیته اجرایی شورای اقتصاد ملی (ECNEC)بنگلادش  در نوامبر 2017 پروژه ساخت این مجتمع فرهنگی-اسلامی را تصویب کرد.

پیش از این، کار طراحی مجتمع با هدف بازسازی مکان‌های فرهنگی برای مسلمانان با هماهنگی نمایندگان بنیاد امور مذهبی و انجمن معماری در ماه مارس ماه سال 2014 میلادی آغاز شده بود و طراحی در اوت 2016 نهایی شد.

مدت زمان تکمل پروژه در آن زمان از ژانویه 2018 تا دسامبر 2021 اعلام شد، اما این مدت زمان دو بار یکی به دلیل اپیدمی کرونا و بار دیگر به دلیل بحران مالی تمدید شد.

مسئولان مربوط به راه اندازی این پروژه گفته اند که اگر همه چیز خوب پیش برود، پروژه در ژوئن 2024 به پایان می رسد.

بر اساس این پروژه، یک کتابخانه عمومی دولتی بخش «چیتاگونگ» با 15 طبقه به مساحت 15 هزار و 212 فوت مربع، یک سالن چند منظوره به مساحت 14 هزار و 493 فوت مربع و سالن سمینار و همچنین فضای تجمع عمومی به مساحت 7 هزار و 413 فوت مربع در حال ساخت است.

همچنین گفته شده است که در دو طرف جاده اصلی منتهی به این مجتمع فرهنگی- اسلامی تونل هایی برای تسهیل رفت و آمد افراد ساخته شده است.

کد خبر 1725762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha