«مهر سینمای ایران» موجب تشویق هنرمندان می شود

معاون نظارت و ارزشیابی امور سینمایی کشور گفت: برگزاری رویدادی همچون «مهر سینمای ایران» در استان‌های کشور که موجب تشویق هنرمندان به ساخت آثار باکیفیت‌ می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی امور سینمایی کشور، در جشن مهر سینمای ایران که به صورت سراسری برگزار شد، گفت: برگزاری رویدادی همچون «مهر سینمای ایران» در استان‌های کشور، موجب تشویق هنرمندان به ساخت آثار باکیفیت‌ می‌شود. وی افزود: در سطح کشور تلاش می شود به بخش های مختلف سینما توجه شود و استان آذربایجان غربی نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ایل بیگی ادامه داد: با برگزاری رویداد «مهر سینمای ایران» تلاش می شود در شهرهای مختلف کشور حداقل نیازهای نمایشی و هنرمندان فراهم شود و بنابراین رویدادی است که بتواند زیرسازی های لازم را در حوزه آموزشی کمک کند.

معاون نظارت و ارزشیابی امور سینمایی کشور گفت: در سطح کشور فیلم سازانی هستند که باید در سطح ملی و بین المللی دیده شوند و کمبودهایی که داشتیم را با برگزاری این رویداد جبران کنیم.

وی افزود: همچنین ما در سطح کشور نهادی به اسم انجمن سینمای جوان را نیز داریم و این امکان باعث شده که فیلم های جدید توسط این نهاد حمایت شود.

معاون نظارت و ارزشیابی امور سینمایی کشور گفت: حمایت از جوانان سینماگر و فیلم اولی جزو برنامه‌های ماست و استفاده از قصه‌های محلی و فولکلور مناطق ایران فرصت مناسبی است که به فیلم تبدیل شود و ما حمایت خواهیم کرد.

ایل بیگی در پایان گفت: فیلم سازان باید ساخت فیلم های آپارتمانی و ناامید کننده را کم کنند و به ساخت فیلم های امیدآفرین سوق یابند، ولی متاسفانه سینمای ما بیشتر به ساخت فیلم های ناامید کننده می پردازد.

گفتنی است؛ در پایان از باقر حبیب پیران فیلمنامه نویس، بیژن رحمتی فیلمبردار، رامین اصغری مدرس سینمایی، آرش رفیعی کارگردان، شاهین جبارزاده فیلمساز فیلم کوتاه، محمد علی شاهین هنرمند ایثارگر، ماهرخ رفیعی بازیگر پیشکسوت، امیر رضا حاجی بازیگر خردسال، ابوالفضل جعفرپور فیلمساز جوان، بابک لطفی کارگردان، مهدی حیدری صدابردار، ابراهیم سعیدی تدوین گر و مسعود یکانی سینمادار برتر تجلیل شد.

کد خبر 1726027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha