مردم کردستان ارادت خویش را به ساحت ختم‌المرسلین نشان دادند

دریایی گفت: مردم کردستان به زیبایی ارادت خویش را به ساحت ختم‌المرسلین نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با قدردانی از هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی عرفانی بابت استقبال از ماه ربیع و برنامه‌های هفته وحدت اظهار کرد: اجتماع بزرگ ذاکران نبوی در میدان آزادی سنندج، نمایشی از وحدت و یکدلی مردم متدین سنندج در جشن زادروز حضرت محمد مصطفی(ص) بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با تشکر از آحاد مردم در حمایت از فعالیت‌های موثر فرهنگی و هنری گفت: سرزمین هنر و فرهنگ به این صفا و وفاداری مردمانش می‌بالد که در ایام خجسته و میمون ربیع، همه از هر قشر و مسلکی را حول شافی روز محشر فرا می‌خواند.

دریایی حضور پرشور دف نوازان ایران زمین در روستای هه شمیز تا اجتماع بزرگ مردم سنندج را نمونه‌ای گرانسنگ از عزم مردم جهت توسعه فراگیر فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: مردم کردستان در مقاطع مختلف تاریخی نشان داده اند که رسم شیدایی در عرصه فرهنگ متصل به اصل بنیادین اسلام در تبلور انسانیت و ترویج آموزه‌های ناب دینی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان گفت: قطعا پیامد این همه شور و شعف نشان می‌دهد که کردستان کانون شوافع جهان بوده و مردم این سامان به زیبایی تقریب فقه شافعی و فقه جعفری را در عمل به اقصی نقاط جهان اسلام معرفی کرده‌اند.

طنین دف و نوای مولودی خاتم انبیا در کوی و برزن کردستان پویش پیامبر مهربانی ها را در جهانشهر خلاق موسیقی ماندگار ساخت.

کد خبر 1726157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha