آغاز بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در گلستان

بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در استان گلستان از صبح امروز (جمعه 7 مهر) در تالار فخرالدین اسعدگرگانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در استان گلستان از صبح امروز (جمعه 7 مهر) در تالار فخرالدین اسعدگرگانی آغاز به کار کرد.

در آغاز به کار این جشنواره نمایش «پری» به نویسندگی خیرالله تقیانی و کارگردانی مهدی فتحی از استان البرز در سالن اصلی تالارفخرالدین اسعدگرگانی به روی صحنه رفت.

این جشنواره تا روز (سه شنبه 11 مهر) با حضور 18 گروه نمایشی داخلی از سراسر کشور و خارجی از کشورهای چین و تاجیکستان در تالار فخرالدین اسعدگرگانی و مجتمع فرهنگی هنری شهرستان کردکوی برگزار می شود.

در روز نخست این جشنواره نمایش های «پری» به نویسندگی خیرالله تقیانی و کارگردانی مهدی فتحی از البرز، «آتلان در سرزمین شمالی» به نویسندگی بهرام محمد ایری و کارگردانی شهروز ایری از استان گلستان، «جیک و بوک» به نویسندگی و کارگردانی شاپور ترکمن سرابی از خراسان رضوی در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعدگرگانی به روی صحنه می روند.

اجرای نمایش «مجلس آهوخانی» به نویسندگی مهدی ملکی و کارگردانی فهیمه علی آبادی از تهران و «تقلیدنامه زال و رودابه» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاج محمدی از البرز در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعدگرگانی و نمایش «شنگرف» به نویسندگی و کارگردانی علی یدالهی از تهران در مجتمع فرهنگی هنری کردکوی از دیگر برنامه های روز نخست این جشنواره است.

کد خبر 1726200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha