کربلای معلی میزبان دومین همایش بین‌المللی «جلوگیری از مبارزه با افراط گرایی و تروریسم»

دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع) از برپایی دومین همایش بین المللی جلوگیری از افراط گرایی و تروریسم با شعار« تروریسم و افراط گرایی تهدیدی برای صلح اجتماعی است» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین‌المللی رسانه، دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع) برای برپایی دومین همایش بین المللی جلوگیری از افراط گرایی و تروریسم با شعار« تروریسم و افراط گرایی تهدیدی برای صلح اجتماعی است» که نهادها و استادهای دانشگاه‌های داخل و خارج از عراق مشارکت خواهند کرد، آماده می شود.

شیخ علی القرعاوی، عضوکمیته برگزاری این همایش، گفت: این همایش در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی با مشارکت بین المللی گسترده پیروان ادیان و مذاهب مختلف برگزار می شود. شش محور اصلی اقتصادی و اجتماعی، قانون و سیاست، امنیت و رسانه، محور تخصصی آثار باستانی و میراث و محور ویژه اندیشه اسلامی در این همایش بررسی خواهد شد.

القرعاوی افزود: این همایش در ابتدای سال آینده برگزار می‌شود که در آن نمایندگان نهادهای امنیتی، اسلامی، فرهنگی و فکری و دانشگاهی و موسسات بین المللی سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین دلایلی که آستان مقدس حسینی برای برپایی دومین همایش جلوگیری از افراط گرایی و تروریسم آماده می شود، بحران‎‌های ناشی از جنگ‌های پی درپی در عراق و رنجی است که مردم در نتیجه اقدامات تروریستی و خشونت و فرقه گرایی متحمل شدند.

القرعاوی ادامه داد: آستان مقدس امام حسین(ع) با برپایی این همایش برای کشف خطرات و آسیب‌های ناشی از این جنگ‌ها و بررسی آنها و محدود کردن آنها تلاش می کند. هدف از این همایش ایجاد جامعه است که در آن صلح اجتماعی و همزیستی مسالمت آمیز حاکم است و به دور از زبان فرقه گرایی و نفرت است و زبان تقریب و عشق بین مردم عراق را پرورش دهد.

کد خبر 1726208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha