سالانه تولیدات شرکت های دانش بنیان افزایش می یابد

دهقانی با اشاره به ترسیم برنامه چشم انداز برای شرکت های دانش بنیان گفت: سالانه تولیدات شرکت های دانش بنیان بیش از 10 درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «روح الله دهقانی» در نشست تشریح برنامه های شرکت های دانش بنیان و جایزه بین المللی علم و فناوری مصطفی اظهارداشت: روند شکل گیری شرکت های دانش بنیان در کشور در حال توسعه است که توانسته بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: علاوه بر تشکیل شرکت های دانش بنیان، تولیدات این شرکت ها را نیز روند روبه رشدی دارد که افزایش تولید تا بیش از 10 درصد در چشم انداز آن ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری برای تشکیل شرکت های دانش بنیان با موضوعات هوش مصنوعی و زیستی در حال توسعه بوده که انسان ساز هستند و دغدغه های جامعه را پوشش می دهد.

دهقانی با بیان اینکه تکنولوژی ها بر زندگی انسان تاثیر گذاشته، خاطرنشان کرد: زندگی ماشینی بر ضعف حرکاتی تاثیر گذاشته ولی کارها را تسهیل کرده است.

وی اضافه کرد: شبکه های اجتماعی نیز در زندگی های فردی و ارتباطات اجتماعی تاثیر گذاشت اما روابط و ارتباط های بین المللی را توسعه داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاثیر هوش مصنوعی بر زندگی را همچون دیگر فناوری های نوین بیان کرد و اذعان داشت: آن هم بر فکر و ذهن افراد تاثیر می گذارد و صاحبان این تکنولوژی حاکمیت بر جهان دارند.

وی با اشاره به برگزاری چهار دوره جایزه بین المللی علم و فناوری مصطفی(ص) در ایران با حضور دانشمندان کشورهای اسلامی، گفت: امسال اصفهان میزبان پنجمین دوره آن از هفتم مهرماه تا 11 مهرماه است.

دهقانی این چنین رویدادی را برای معرفی دانشمندان کشورهای اسلامی مهم خواند و یادآورشد: بخش های دانش آموزی این رویداد به شناسایی استعدادهای این قشر کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: دین و علم و فناوری منافاتی با همدیگر ندارند و اسلام علم آموزی را مهم خوانده و همواره بر این موضوع تاکید دارد.

کد خبر 1726260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha