هفته وحدت فرصت خوبی برای ترویج بصیرت اسلامی بین مسلمانان است

آیت الله نورمفیدی گفت: هفته وحدت فرصت خوبی برای ترویج و تقویت بصیرت در بین امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (شنبه ۸ مهر) در آیین جشن بزرگداشت هفته وحدت با شعار پیامبر اعظم(ص) اتحاد ملی و انسجام امت اسلامی در گنبدکاووس گفت: ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب حربه همیشگی دشمنان اسلام و استکبار جهانی است که باید مراقب باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه بشریت به پیامبر(ص) نیاز دارد با تاکید برضرورت بیان خصایص اخلاقی و شخصیتی پیامبر(ص) در قالب ولادت تکوینی، افزود: پیامبر ما به فرموده خداوند خلق العظیم است و باید ویژگی های اخلاقی و شخصیتی ایشان را برای مردمان جهان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: اگر این نور الهی و فضائل اخلاقی، کرامت، مهربانی و تمامی صفات پیامبر اکرم (ص) به گونه‌ای که جذب و پذیرش آن برای نسل کنونی، نوجوانان و جوانان قابل فهم باشد بیان و تبیین شود، شاهد چنین توهین‌هایی به قرآن‌کریم، پیامبر اکرم (ص) و مقدسات دینی نخواهیم بود و جوانان ما در فضاها و شبکه‌های مجازی  قربانی توطئه‌های دشمن نمی‌شوند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه، پیامبر اکرم (ص) برای نجات بشریت پا به عرصه جهان گذاشت، خاطرنشان کرد: همه علما، روحانیون و اندیشمندان جهان اسلام باید در کنار هم و با وحدت و یکپارچگی برای معرفی پیامبر اکرم(ص) و زندگی وی به جهان تلاش کنند تا با تبیین این موضوعات جلوی هرگونه توهین به مقدسات دینی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه امت‌ اسلامی در بسیاری از مقوله‌ها اشتراکات زیادی دارند، گفت: اشتراکات زیادی مانند قرآن‌کریم، پیامبر، کعبه و خدا بین مسلمانان وجود دارد و برخی تفاوت نظرها بر روی مسائل فرعی و جزئی است که پیشنهاد می‌شود با تشکیل دادگاه بین‌المللی اسلامی در کشورهای اسلامی در چنین مواقعی این اختلافات بررسی و حل شود و اجازه ندهیم کشورهای غربی و اروپایی و دشمنان اسلام به این اختلافات دامن زده و با دخالت‌های بیجا باعث اختلاف و تفرقه بین مسلمانان و کشورهای اسلامی شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: امت اسلامی بیدار شده و به کوری چشم دشمنان و بر خلاف گذشته در کنار هم هستند و در سایه وحدت اقوام و مذاهب چنین محافلی برگزار می شود که خوشایند دشمنان اسلام و استکبار جهانی نیست زیرا آنها همواره به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت هستند.

وی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی را در معرفی ابعاد مختلف اخلاقی و شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) مورد تاکید قرار داد و گفت: جهان تشنه ویژگی های شخصیتی حضرت محمد (ص) است که علمای اسلام و نخبگان باید به آن بپردازند و اگر از این فضا استفاده نکنیم دشمنان ما آمریکا و انگلیس در راستای اهداف خود از آن استفاده می کنند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با اشاره با اغتشاشات و حوادث سال گذشته در برخی شهرهای کشور، افزود: این حوادث که با طراحی و حمایت استکبار جهانی انجام شد، نشان داد که آنها نه تنها طرفدار این شعار نیستند بلکه دشمن انسان و بشریت بوده و قابل اعتماد نیستند.

وی همچنین از صدا و سیمای مرکز گلستان ازعدم پوشش برنامه های هفته وحدت گله کرد و گفت: استان گلستان به گفته رهبر معظم انقلاب، پایگاه و الگوی وحدت در کشور و جهان اسلام است اما یک همایش بزرگ وحدتی در آق قلا برگزار شد که صدا و سیما آن را پخش نکرد.

آیت‌الله نورمفیدی در بخشی از سخنان  خود، به برگزاری اجلاس بین‌المللی اسلامی در کشورهای مسلمان، اشاره کرد و افزود: سالانه اجلاس بین‌المللی اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی برگزار شود و در این اجلاس نقطه‌ نظرات مختلف مورد بررسی قرار گیرد. برگزاری چنین اجلاس‌هایی علاوه بر اینکه باعث صمیمیت و وحدت بیشتر بین امت اسلامی می‌شود، لرزه بر اندام دشمن خواهد انداخت.

وی اظهارداشت: هفته وحدت فرصت خوبی است تا بصیرت اسلامی در بین امت اسلامی ترویج و تقویت شود و بتوانیم در این هفته ظرفیت‌ها و اعتقادات و باورهای یکدیگر را بهتر بشناسیم.

کد خبر 1726425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha