استقبال مردمی از جشنواره نمایش‌های آیینی در چهارمحال و بختیاری

احمدی استقبال مردمی از برگزاری این جشنواره مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم نمایش‌های این جشنواره را تماشا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی امروز (یکشنبه ۹ مهر) در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در شهرکرد با اشاره به اجرای ۲۷ نمایش در قالب این جشنواره طی روزهای ششم تا هشتم مهر، افزود: در این جشنواره یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم نمایش هنرمندان را تماشا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و قائم مقام بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی ادامه داد: ۱۱ اجرا در بخش نقالی و ۱۶ اجرا در بخش نمایشی این جشنواره به میزبانی شهرهای شهرکرد، بروجن و جونقان اجرا درآمد. 

احمدی با اشاره به نقش تاثیرگذار جشنواره‌ها در تقویت هویت ملی، تصریح کرد: در همین راستا این اداره‌کل با ارج نهادن به فرهنگ تمامی اقوام کشور به برگزاری جشنواره‌هایی نظیر موسیقی زاگرس‌نشینان و جشنواره اقوام ایرانی در سالجاری می‌پردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در حفظ و احیای فرهنگ و هنر این مرز و بوم یادآور شد: با توجه به تحرکات دشمن در جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی و از سوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های بی‌شمار استانها در تقویت هویت ملی این جشنواره با ابتکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود که می‌تواند گام موثری در مهار جنگ ترکیبی ایفا کند.
کد خبر 1726609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha