آموزه‌های اسلامی بر تحقق وحدت جهان اسلام تاکید دارند

مشاور امور مذهبی و قضایی دیوان ریاست امارات متحده عربی گفت: آموزه های اسلامی بر تحقق وحدت جهان اسلام تاکید و وحدت را به عنوان اولویت همیشگی زندگی انسانی تلقی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ،«سید علی الهاشمی»، مشاور امور مذهبی و قضایی دیوان ریاست امارات متحده عربی، در نشست عمومی سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی عنوان کرد که اسلام همواره بر گذشت و تسامح تاکید داشته و اعلام می دارد که «تلاش کن عفو کردن و بخشنده بودن را جزء الگوی انسانی خود قرار دهی و از هرگونه انتقام و کینه دوری کن».
 
الهاشمی خاطرنشان کرد که اسلام بر وحدت و صلح و ثبات و آرامش میان انسان‌ها تاکید کرده و سفارش می‌کند که از هرگونه تجاوز و فتنه دوری و در جهت همکاری قدم برداریم.

وی در همین راستا گفت: «امارات متحده عربی و جمهوری اسلامی ایران تجربه طولانی در برقراری زندگی مسالمت‌آمیز و تبعیت از تسامح و گذشت دارند.»
 
وی افزود: «هیچ بخشش و گذشتی برای کسانی که به دنبال خدشه‌دار کردن وحدت مسلمانان هستند، وجود ندارد و اگر بخشش و تسامح باعث کوتاهی در اصول باشد، قابل پذیرش نیست.»
 
مشاور امور مذهبی و قضایی دیوان ریاست امارات متحده عربی در پایان تصریح کرد: «امروز امت اسلامی از اختلاف و پراکندگی رنج می‌برد. امروز شرایط ایجاب می‌کند که مکتب‌ها و مدارس دینی در جهت کمک به وحدت ایجاد شوند تا بتوانیم مشکلات را در سطح جهانی حل کنیم.»

کد خبر 1726746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha