جشنواره موسیقی نوای مهر با حضور ۲۳ گروه موسیقی از ۱۴ استان و کشورهای حوزه مقاومت برگزار می شود

هاشمی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی نوای مهر، گفت: در این جشنواره ۲۳ گروه از ۱۴ استان و کشورهای لبنان، سوریه، عراق و افغانستان حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  سید محمد صادق هاشمی، امروز(۱۰مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر(ایثار) در لرستان، اظهارداشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری بهترین اقدام برای ابلاغ پیام شهدا اجرای برنامه های هنری از جمله موسیقی است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: در راستا جشنواره نوای مهر در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار  می شود.

وی استفاده از موسیقی را از ظرفیت‌های مهم در سال‌های پیروزی انقلاب خواند و گفت: مهم‌ترین قاب‌ها و خاطراتی که از آن دوران باقی مانده است برگرفته از آواها و نواهای به یادگار مانده آن دوران است.

هاشمی به ماندگارترین نوحه ها و آواهای رزمندگان در جبهه ها اشاره کرد و گفت: موسیقی استان لرستان یک موسیقی حماسی و ذاتی است.

وی ادامه داد: جشنواره بین المللی موسیقی نوای مهر ۱۱ تا ۱۳ مهر در استان و مراسم اختتامیه در خرم آباد برگزار می شود.

هاشمی عنوان کرد: جشنواره نوای مهر برای تجلیل از موسیقی حماسی مردم لرستان برگزار می‌شود و ۲۳ گروه از ۱۴ استان و کشورهای لبنان، سوریه، عراق و افغانستان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد و گفت: جشنواره با هدف تشویق هنرمندان مردمی برای خلق آثار حماسی برگزار می شود.

کد خبر 1726812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha