ضرورت مدرسه‌سازی و نوسازی مدارس در مازندران

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: به مدارس دولتی رسیدگی کنید و به معلمان برسید و توجه جدی شود تا معلمان دیندار باشخصیت و دغدغه‌مند داشته باشیم، بحث دوشیفته بودن مدارس در برخی از شهرهای استان نیاز به مدرسه‌سازی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست با وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: ما با دشمنان خودمان در حوزه آموزش و پرورش یک نقطه اشتراک و یک نقطه افتراق داریم.

وی افزود: نقطه اشتراک اینکه همه قبول داریم آموزش و پرورش یک کانون اصلی است، سنگ بنای اولیه آینده فرد و جامعه از اینجاست، نقطه افتراقمان هم اینجاست که آن‌ها مسئله را جدی گرفتند ولی ما آن را جدی نگرفتیم و آنچه را که مایه رشد و تربیت بود  نظیر  بحث تربیت معلم یا تعطیلی طرح تحول بنیادی را نادیده گرفتیم. 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن ابراز گلایه مندی از تعطیل کردن طرح تحول بنیادین بیان کرد: برای این طرح ساعتها صدها فکر و مغز کار کردند، این طرح عصاره این همه دانش و بینش و زحمات بسیاری است، اما این سرمایه عظیم را کنار گذاشته که ای کاش فقط کنار گذاشته بودیم، متاسفانه به سراغ مواردی رفتیم که نقطه مقابلش بود.

وی رسیدگی به فعالیت دانشگاه فرهنگیان توسط دولت انقلابی سیزدهم را شایسته تحسین دانست و خواستار برخورد با ترک فعل‌ها شد چرا که ضرر و زیان‌های فراوانی در پی داشت.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به جایگاه معلم برلزوم رسیدگی به وضعیت معلم تاکید کردو گفت: از دولت سیزدهم بابت اعمال رتبه‌بندی فرهنگی برای معلمان تشکر داریم، ممکن است طرح تحول بنیادین ضعف و نقص‌هایی داشته باشد، بشر یعنی ناقص اما این به معنای این نیست که آن مورد بازبینی، حذف و اضافه قرار بدهیم، ای کاش کسانی که داعیه بازبینی دارند هدفشان زدودن ضعف‌ها باشد در حالی که می‌خواهند قوت‌ها را حذف کنند.

نماینده ولی فقیه درمازندران خاطرنشان کرد: ما باید به مسائل جدی در حوزه آموزش و پرورش با رعایت اولویت‌ها بپردازیم و آن‌ها را حل کنیم، مثلا اینکه در مازندران ضعف و قدرت‌ها چیست، نکته دیگر اینکه آن بخش از دانش آموزانی را که برون‌سپاری کردیم بیش از ۷۰۰ مدرسه در مقابل بیش از ۴ هزار مدرسه، دانش آموزان مازندران ما به دست نهادهای خصوصی سپرده شدند.

وی گفت: ثقل و مرکز توجه ما باید به بخش مدارس دولتی عادی باشد، اینها بخش مهم دانش آموزی ما هستند، چه کسی می‌تواند برای تحصیل هزینه بالا بپردازد؟ استعدادهای درخشان و تیزهوشان به جای خود محفوظ بماند، بهترین معلمان باید در آن تدریس کنند، معدل نمرات در این مدارس باید بالاتر از همه جا باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه قشر دانش آموز نه کنش‌های هنجاری و نه کنش‌های ناهنجاری ریشه دار و عمیق ندارد، افزود: از این رو اگر مظاهری از ناهنجاری از یک رفتار در درصدی بسیار جزیی دیده شده نگران نیستیم، اساس کار این است که باید به دنبال نهادینه کردن فرهنگ دینی در دل و جان دانش آموزان و ساختن شخصیت آنان با تعلیم و تربیت دینی خود که سرآمد همه تعلیم‌های عالم است برویم و دین خودمان را ادا کنیم.

وی یادآورشد: برخی از شهرهای مازندران هنوز مدارس دوشیفته دارد از این جهت نیاز به مدرسه‌سازی داریم، تا تک‌شیفته شوند، نوسازی هم که خیلی از مدارس ما نیاز دارند.

کد خبر 1727167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha