آشنایی ژاپنی‌ها با اسلام از رهگذر شناخت «مسجد توکیو»

مسجد جامع توکیو امروزه به مقصدی برای جذب هزاران گردشگر و معرفی بهتر اسلام به مسلمانان و غیرمسلمانان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دیلی الصباح، مسجد جامع توکیو به عنوان نقطه تحول این شهر تبدیل به مقصدی خوشایند برای جذب هزاران گردشگر ژاپنی شده است که مشتاق درک عمیق‌تر اسلام هستند.

«کورا حافظ محمد رفعت چنار» امام جماعت مسجد توکیو متعلق به مناسبت هفته مساجد و علمای دینی که از یکم تا هفتم اکتبر جشن گرفته می شود، گفت: مسئولان مساجد ژاپن به ویژه مسجد توکیو از بازدیدکنندگان به ویژه دانشگاهیان این کشور از جمله واسیدا، کیو و میجی به گرمی استقبال کردند. این بازدیدها فرصتی برای آشناشدن با تمدن اسلامی فراهم می کند.

آشنایی ژاپنی‌ها با اسلام از رهگذر شناخت «مسجد توکیو»

چنار افزود: تعداد زیادی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتر برای تحقیقات درباره موضوعات اسلامی به این مسجد آمدند.

وی ادامه داد: علاوه بر بازدیدهای حضوری، مصاحبه‌هایی از راه دور درباره موضوعات اسلامی مانند زکات، برادری و طلاق در اسلام انجام می شود.

آشنایی ژاپنی‌ها با اسلام از رهگذر شناخت «مسجد توکیو»

چنار با اشاره به کمبود منابع مربوط به اسلام، گفت: ریاست امور دینی نزدیک به 30 اثر مرجع به زبان ژاپنی منتشر کرده است و در بیش از 100 مسجد در سراسر ژاپن توزیع شده است.

مسجد توکیو در طول این هفته شاهد حضور صدها نفر است. این تعداد در تعطیلات پایان هفته به بیش از یک‌هزار نفر می رسد. امام جماعت مسجد توکیو تخمین زده است که نزدیک به 50 هزار نفر با قرار قبلی یا بدون قرار قبلی سالانه از مسجد توکیو بازدید می کنند.

آشنایی ژاپنی‌ها با اسلام از رهگذر شناخت «مسجد توکیو»

مسجد جامع توکیو در سال 1997 به عنوان نماد دوستی ترکیه و ژاپن مطابق با اصول معماری اسلامی بازسازی شد که یکی از پربازدیدترین اماکن گردشگری ژاپن به شمار می آید.

ترک‌های قزاقستان که در سال 1917 به دنبال فروپاشی شوروی به ژاپن مهاجرت کردند، مسجد توکیو را در سال 1938 ساختند. معماری این مسجد به سبک معماری عثمانی است.


 

آشنایی ژاپنی‌ها با اسلام از رهگذر شناخت «مسجد توکیو»

 این مسجد متشکل از یک فرهنگسراست که به مکانی برای گردهم آمدن فرهنگ‌ها و ادیان مختلف تبدیل شده است.

مساحت مسجد توکیو 734 متر مربع است که یک طبقه زیرزمین و سه طبقه روی زمین با مساحت کل 1477 متر مربع است. گنبد اصلی آن 23.25 متر ارتفاع است. مناوره آن 41.48 متر ارتفاع دارد.

کد خبر 1727206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha