محکومیت عربی و بین المللی حمله تروریستی به دانشکده افسری حمص

جنبش‌های مقاومت و کشورهای مختلف با انتشار بیانیه‌های جداگانه حمله تروریستی به دانشکده افسری نظامی در حمص را که به شهادت ۸۹ نفر و زخمی شدن ۲۷۷ نفر شده است، محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای حمله تروریستی به دانشکده افسری در حمص را محکوم و اعلام کرد: این حمله تروریستی ماهیت نبرد مستمر با گروه‌های تروریستی و منطقه ای و بین المللی را تایید می کند.

حزب الله اعلام کرد: این جنایت بر جدی بودن توطئه جهانی علیه سوریه و ملت پایدار آن تاکید دارد، توطئه ای که با حمایت آشکار خارجی هر زمانی که زندگی در سوریه به حالت عادی باز می گردد، برمی‌گردد.

مقاومت اسلامی در لبنان با اعلام همبستگی خود با دمشق، بر حمایت کامل خود از رهبری، ارتش و مردم سوریه در این نبرد تاکید کرد.

حزب الله اعلام کرد: این فاجعه غم انگیز سوریه را تضعیف نمی کند، بلکه قدرت و اراده آن را برای مقابله و حفظ وحدت کشور و امنیت ملت آن افزایش می دهد.

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی فلسطین حمله تروریستی به دانشکده افسری نظامی در حمص را محکوم و اعلام کرد: نسبت به توانایی مستمر سوریه برای حنثی کردن تمام توطئه‌هایی که وحدت و ایستادگی سوریه را درباره مواضعش در حمایت از مقاومت هدف قرار می دهد، اطمینان کامل دارد.

در این بیانیه آمده است: سوریه تسلیم فشارها نمی شود و سدی غیرقابل نفوذ در برابر همه توطئه هایی خواهد بود که وحدت و سرزمین سوریه را هدف قرار می دهد.

جنبش جهاد اسلامی با مردم سوریه و دولت و رهبری آن به خاطر این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرد.

وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد: امارات متحده عربی حمله تروریستی به دانشکده افسری حمص را به شدت محکوم می کنم و تمام اشکال خشنونت و تروریسم را که برهم زننده امنیت و ثبات و مغایر با ازرش‌ها و اصول انسانی است، غیرقابل قبول می داند.

این وزارتخانه با دولت و مردم و خانواده‌های قربانیان این جنایت شنیع ابراز همدردی کرد.

وزارت امور خارجه عمان نیز در بیانیه ای با ابراز تسلیت و همدردی با ملت و دولت سوریه و خانوادهای قربانیان این حمله تروریستی، اعلام کرد: این حمله تروریستی محکوم شده است و از خداوند متعال برای زخمی ‌ها شفای عاجل مسالت داریم.

این وزارتخانه بر موضع قاطع عمان در محکومیت اقدامات خشونت بار و تروریستی تاکید کرد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای این حمله تروریستی را به شدت محکوم و با خانواده شهدای این حادثه ابراز همدردی کرد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد: امیدوار است که صلح مطلق به سرعت بر سراسر سوریه حاکم شود.

در این بیانیه آمده است: ونزوئلا این حملات را که باعث حزن و اندوه ملت سوریه می شود، نمی پذیرد.

کد خبر 1727265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha