مشارکت اوقاف در ۲۶۵ برنامه فرهنگی و مذهبی در ملایر

حجت الاسلام عباسی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه ملایر طی یک سال گذشته در ۲۶۵ برنامه فرهنگی و مذهبی مشارکت داشته و در این زمینه ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، حجت الاسلام ابوذر عباسی روز جمعه ۱۴ مهر ماه در همایش یاوران وقف  با اشاره به ظرفیت های شهرستان ملایر در حوزه وقف گفت: موقوفات شهرستان بخش قابل توجهی از سرانه عرصه های آموزشی، درمانی، خدماتی، اداری، امنیتی، انتظامی، ورزشی و فضای سبز و همچنین عرصه ی مساکن مهر را در اختیار قرار داده است.

مشارکت اوقاف در ۲۶۵ برنامه فرهنگی و مذهبی در ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه  اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بر اساس نظر اداره تحقیق سازمان اوقاف به اجرای نیت واقف بر اساس وقف نامه می پردازد و کم کاری نسبت به این موضوع نشده است افزود: یک ارگان بازرسی به نام "مفید راهبر" از طرف دفتر مقام معظم رهبری بصورت سالانه عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه را بررسی می کند.

عباسی کمک به آسفالت معابر شهری، تامین هزینه های عمرانی مدرسه موقوفه سیف الدوله، هزینه تعمیر و نگهداری پارک بانوان، اطعام دهی به فقرا و تامین کمک هزینه درمان بیماران نیازمند بر اساس نیت واقف، مشارکت در ۲۶۵ برنامه  فرهنگی و مذهبی،  حمایت از تعدادی از مساجد،  کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانش جویان و.... را از جمله اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برشمرد.

مشارکت اوقاف در ۲۶۵ برنامه فرهنگی و مذهبی در ملایر

 در ادامه حجت الاسلام محمد باقر برقراری نیز با بیان اینکه  این شهرستان را به موقوفاتش می شناسند، گفت: شهرستان ملایر موقوفات خوبی در حوزه های علمی و آموزشی دارد.

امام جمعه اسلامشهر تهران شهرستان ملایر را شهرستانی فاخر و معظم خواند و افزود: خدمات انقلاب اسلامی در جای جای این کشور دیده می شود.

برقراری احداث چندین بیمارستان، دارا بودن دو نشان جهانی مبلمان منبت و انگور و پیشرفت وسیع در حوزه گلخانه ای را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در ملایر برشمرد و مطرح کرد: ملایر از نظر حوزه های علمیه، فیضیه غرب کشور و مدینه الشهدا غرب کشور است.

امام جمعه اسلامشهر تهران بهترین واقفین را ۱۱۰۰ شهید دفاع مقدس شهرستان خواند و خاطرنشان کرد: ملایر شهر شهدا و همسنگران شهدا است و آوازه ای ملی دارد چرا که هر کجا شهدا پا بگذارند آنجا پاک و پاکیزه می شود.نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ریشه وقف در قرآن گفت: وقف اقدامی دینی، مذهبی و علمی است.

مشارکت اوقاف در ۲۶۵ برنامه فرهنگی و مذهبی در ملایر

حجت الاسلام احد آزادی خواه  نیز با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یکی از سازمان هایی است که مستقیم زیر نظر رهبر معظم انقلاب است، مطرح کرد: سازمان اوقاف در ظاهر سازمانی فرهنگی اما در واقع سازمانی مالی و اقتصادی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  ضمن اشاره به فعالیت سازمان اوقاف در حوزه باغبانی، صنایع پزشکی، نانو، تکنولوژی های نوین و فناوری های جدید، روشنگری و اطلاع رسانی اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور و شهرستان را ضروری دانست.

وی با تاکید بر اینکه اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ظرفیت راه اندازی یک کلینیک تخصصی را دارد، افزود: یکی از محورهای وقف در این شهر درمان است.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با بیان اینکه حاکمان و دولت مردان نباید القای ناامیدی کنند، خاطرنشان کرد: انقلابی گری یعنی واقعیات کشور را بازگو کرده و مردم را به انقلاب امیدوار و ضد انقلاب را ناامید کنیم.

کد خبر 1727321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha