کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری آماده برگزاری برنامه های ۱۹ مهرماه

در آستانه فرارسیدن ۱۹ مهرماه سالروز بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص کانون های مساجد، ستاد کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری برنامه های متنوعی برای گرامیداشت این روز تدارک دیده است.

محمدرضا مظاهری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه فرارسیدن ۱۹ مهرماه سالروز بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد سال ۱۳۹۱ در خراسان شمالی، ستاد هماهنگی کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری برنامه های متنوعی برای گرامیداشت این روز تدارک دیده است.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: تاسیس، افتتاح و تجهیز کانون های فرهنگی هنری مساجد، دیدار مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با ائمه جمعه و امام جماعت مساجد، بازدید ازکانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد و عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا و تجدید پیمان بچه های مسجد با آرمان های امام و شهدا از جمله ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت ۱۹ مهرماه است.
وی ابرازکرد: دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، یادگاران هشت دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و مدافعان وطن از برنامه های شاخصی است که به مناسبت ۱۹ مهر در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
مظاهری تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برپایی کرسی تلاوت، اجرای سرودهای میدانی و پاتوقی، برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، تقدیر و نجلیل از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، تجهیز کتابخانه های عمومی مساجد به قفسه کتاب، میز مطالعه، صندلی وکتاب از دیگر برنامه های اجرایی کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت ۱۹ مهرماه است.
وی به برگزاری رویداد «ستاره‌های مسجد» در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: این رویداد باهدف جذب جامعه نخبگانی مدارس به کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب های «جذب، سازماندهی، نشست، دوره و کارگاه، همایش و گردهمایی ویژه دهه هشتادی ها ونودی ها» برگزار می شود.
وی ادامه داد: این رویداد در راستای تحقق نهضت بازگشت به مساجد، هویت آفرینی، بازآرایی و بازآفرینی رویکردها با ایجاد شبکه ای منسجم از نوجوانان و جوانان در مساجد با پذیرش مسئولیت ها در قالب جوان سازی کادر کانون ها با جذب نوجوانان مستعد به کانون های فرهنگی هنری و توانمندسازی این قشر در طول سال با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش با رویکرد ارتباط مدارس با مساجد با بهره گیری از ائمه جماعات و مبلغین طرح امین در مدارس و مساجد و با نگاه کادرپروری از نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال برگزار می شود.
کد خبر 1727407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha