استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در راستای پررنگ کردن بُعد مردمی جشنواره پانتومیم در زنجان

به گفته حسنی، تلاش کردیم با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در جشنواره بین المللی پانتومیم، بُعد مردمی این جشنواره را پررنگ کنیم.

امراله حسنی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم در استان زنجان مایه خیر و برکت خواهد بود، گفت: خلاء جشنواره های بین المللی در استان احساس می شد و معتقد هستیم این جشنواره بستری برای معرفی هنر پانتومیم و کشف استعدادهای جوانان این مرز و بوم در حوزه هنر پانتومیم خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه دشمنان در سال‌های اخیر تلاش کردند تا چهره‌ای عقب مانده از ایران را به جهانیان نشان دهند، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره و دعوت از هنرمندان کشورهای مختلف برای حضور در ایران بستری فراهم می‌کند تا بتوانیم چهره واقعی تمدن، آداب و رسوم ایران را به آنان معرفی کنیم.

حسنی با یادآوری اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌هایی که در راستای افزایش آگاهی مردم و شناسایی آداب و رسوم استان از حمایت می‌کند تصریح کرد: جشنواره بین المللی پانتومیم بستری را برای سنجش وضعیت هنری کشورمان در این حوزه را فراهم کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری مسابقه پانتومیم خانواده و مردم در حاشیه این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در قالب فیلم و در بخش های طنز، کمدی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره موضوعاتی همچون احترام به خانواده، پدر و خانواده، مادر و خانواده و فرزند پروری برگزار می شود و علاقمندان می‌توانند تا ۱۶ مهر ماه آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

حسنی همچنین از برگزاری جشنواره آیین سنتی آذری زبانان به میزبانی استان زنجان در ۲۷ مهر ماه خبر داد و گفت: این جشنواره نیز با هدف شناسایی آداب و رسوم آذری زبانان با حضور استان‌های آذری زبان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶۰ اثر از کل کشور به دبیرخانه جشنواره آذری زبانان در زنجان ارسال شده که هیئت داوران ۲۰ اثر را انتخاب کردند، آثار ارسالی از استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، قم و قزوین است.

کد خبر 1727505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha