امربه معروف و نهی از منکر یک واجب اجتماعی است

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر یک واجب اجتماعی است، گفت: احیای این فریضه واجب در جامعه نیازمند اقدامی همگانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(۱۶مهر)، در دیدار با  رئیس اداره مسافر راهداری لرستان و کارکنان این نهاد در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر اظهارداشت: شرکت حمل و نقل ظرفیتی مهم و مسئولیتی سنگین در قبال ترویج این فرهنگ بر عهده دارد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: امربه معروف و نهی از منکر ریشه در فطرت، قرآن، روایات، عقل و اندیشه بشری دارد.

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر مختص یک دین، یک منطقه و یک نژاد نیست بلکه همه در قبال آن مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: اهمیت این فریضتین به قدری بالاست که خداوند ابتدا خودش را به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی و سپس برگزیدگان خود را معرفی می کند.

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه منافقان امربه منکر می کنند و نهی از معروف و برعکس مومنین اقدام می کنند، بیان کرد: مومن و منافق در اجرای امربه معروف و نهی از منکر شناخته می شوند.

وی با اشاره به اهمیت فریضتین امربه معروف و نهی از منکر در آیات قرآن، گفت: این مهم نشان دهنده بالا بودن اهمیت فریضتین بوده و نشان دهنده این است که ما نسبت به این واجبات باید حساسیت بیشتری داشته داشته باشیم.

حجت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: امربه معروف و نهی از منکر واجب فردی نیست بلکه واجب اجتماعی است و باید برای احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر گروهی را با خود همراه کنیم.

وی در پایان یادآور شد: امربه معروف و نهی از منکر یک عبادت اجتماعی است و زمانی خودش را نشان می دهد که در جامعه اجرا شود.

کد خبر 1727555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha