پانتومیم، ابزار خوبی برای انتقال فرهنگ ها است

مارکو استوانوویچ با بیان اینکه پانتومیم ابزار خوبی برای انتقال فرهنگ ها است، گفت: ایران دارای تمدن بسیار غنی است بالاخص در حوزه داستان گویی پیشینه بسیار قوی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مارکو استوانوویچ، رئیس سازمان جهانی پانتومیم در جمع خبرنگاران و هنرمندان رشته پانتومیم ضمن تقدیر از بانیان برگزاری دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان گفت: پانتومیم زبان بین المللی است و می توان با این هنر پیام را به مخاطب انتقال داد.


وی با اشاره به اینکه این نشست نگاهی به اهمیت جایگاه این هنر دارد، گفت: در هیچ کشوری آنطور که باید و شاید به این هنر توجه نمی شود از اینرو برگزاری این جشنواره جای خرسندی دارد همچنین حمایت بخش های دولتی و خصوصی از برپایی این جشنواره فرصت خوبی است که به این هنر داده است.


استوانوویچ با بیان اینکه شروع این جشنواره با قران قطعا به رشد و تعالی این هنر کمک می کند خاطر نشان کرد: بی شک آمیخته شدن هنر با معنویت اثر گذار است.


وی با بیان اینکه پانتومیم اولین زبانی است که انسان با ان شروع به صحبت کرده و می توان آن را با علم ثابت کرد، افزود: زبان بدن اولین زبان است و همه ما ان را متوجه می شویم.


رئیس سازمان جهانی پانتومیم با یادآوری اینکه هر فرهنگی از هر کشوری متوجه زبان این هنر می شود، گفت: پانتومیم زبان صلح است و تلاش می کند به انسان ها یادآور شود وقتی می توانیم یکدیگر را بفهمیم نیازی به دعوا نیست.


وی ادامه داد: همه ما با دیکشنری غیر کلامی به دنیا آمده ایم و پانتومیم به معنی تقلید همه چیز از زبان یونانی است و یک ارتباطی بین یادگیری پانتومیم و بازیگری وجود دارد.


استوانوویچ با اشاره به اینکه اولین روش یادگیری تقلید کردن است، در پانتومیم بازی هم وجود دارد و نباید این لذت را از ان حذف کرد، افزود: هنر پانتومیم یک هنر اولیه در مقایسه با دیگر هنرهاست.


به گفته وی، ما تصور می کنیم پانتومیم هویت خود را از دست داده است در حالی که این هنر با نوساناتی در طول تاریخ مواجه بوده  و این جشنواره فرصتی است تا محبوبیت این هنر را به دنیا اعلام کرد.


رئیس سازمان جهانی پانتومیم با اشاره به اینکه صندلی بدترین چیزی است که اختراع شده و نشستن بدترین غادت است، تصریح کرد: تدریس این هنر در مدارس نیز خوب است این هنر انسان های ناشنوا را بهم نزدیک می کند.


وی با یادآوری اینکه از سال 1997 با کودکان ناشنوا کار می کنم، گفت: اعتماد به نفس چیزی بود که این کودکان به دست آوردند و تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهند.


وی افزود: پانتومیم در تمام هنرها وجود دارد و باید با یک دید باز به آن نگاه شود، ما دو کنفرانس بین المللی در خصوص پانتومیم داشتیم و قرار بود در سال 2020 در شانگ های چین کنفرانس داشتیم که به خاطر کرونا کنسل شد.


استوانوویچ با بیان اینکه احترام به همه چیز شعار سازمان جهانی پانتومیم است، افزود: ما این را در کنفرانس هایی که داشتیم ثابت کردیم و حاضران این احترام احساس کردند.


مارکو استوانوویچ با بیان اینکه پانتومیم ابزار خوبی برای انتقال فرهنگ ها است، گفت: ایران دارای تمدن بسیار غنی است بالاخص در حوزه داستان گویی پیشینه بسیار قوی دارد.


وی ادامه داد:  اولین داستان سرایان هنرمندان پانتومیم هستند، هنرمندان این رشته خیلی خلاق هستند.

کد خبر 1727780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha