۱۲۰۰ کانون فرهنگی در مساجد خوزستان فعال هستند

مدیر فهما خوزستان به فعالیت بیش از ۱۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۶۲۶ کانون در شهرها و بقیه در روستاها فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان و نشست کارشناسان مساجد خوزستان با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری نیز در این مراسم به فعالیت بیش از ۱۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اشاره کرد. او گفت: از این تعداد، ۶۲۶ کانون در شهرها و بقیه در روستاها فعالیت می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان نیز به راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری خواهران اشاره و اعلام کرد که برای استان ۱۰۰ سهمیه ویژه کانون‌های مساجد خواهران در نظر گرفته شده است و تاکنون بیش از ۳۰ کانون راه‌اندازی شده و این فرایند همچنان ادامه دارد.

در مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، که در دو بخش زیر ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار شد، ۶۱۸ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در رشته‌های مختلف شرکت کردند. این رشته‌ها شامل قرائت تحقیق، ترتیل، تقلیدی، حفظ کل، قرائت نماز، مکبری، اذان، استعدادیابی، مفاهیم، معارف اهل بیت (ع) و حفظ جزء ۳۰ بودند.

حجت‌الاسلام سمیری اعلام کرد که برندگان رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق و همچنین رتبه اول رشته قرائت ترتیل به مرحله کشوری این دوره از مسابقات، که در ماه مهر در استان خراسان رضوی و با میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

در پایان مراسم، برگزیدگان و داوران شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با دریافت لوح تقدیر و هدایا تجلیل شدند.

کد خبر 1727995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha